Meziroční pokles reklamních výnosů o 17 procent zaznamenala za druhé letošní čtvrtletí česká televizní skupina Prima. Vyplývá to z hospodářských výsledků švédské mediální skupiny Modern Times Group (MTG), která je polovičním vlastníkem Primy. „Prodeje reklamy v České republice klesly o 17 procent při konstatním FX, což odráží vysokou úroveň růstu v roce 2013, nižší podíl mediálního domu na publiku a vysoce konkurenční prostředí na českém trhu,“ konstatuje MTG v reportu, který dnes rozeslala médiím. Loni Prima těžila z odlivu klientů konkurenční skupiny Nova, kteří odmítli tehdejší obchodní politiku Novy.
K TÉMATU: MTG: Výnosy Primy v prvním čtvrtletí klesly o 14%, nejvíc z našich volně šířených televizí
MTG zaznamenala pokles reklamních výnosů celé divize volně šířených televizí ve střední a východní Evropě. „Je to především důsledek nižších tržeb v České republice, který byl jen částečně kompenzován pokračujícím růstem v Pobaltí a Rumunsku,“ uvedla MTG. Společnost ale předpokládá, že investice do televizní reklamy v Česku letos ještě porostou. Klíčový bude podzim, do kterého chce Prima masivně investovat. Už během letní sezóny proto vysílá premiérový původní seriál Svatby v Benátkách, který by mohl na podzim dostat prostor i dva dny v týdnu. Oznámila také natáčení dalšího původního seriálu Vinaři a dalšího seriálu Všechny moje lásky.
Primě se podařilo podle MTG oproti prvnímu čtvrtletí letošního roku zvýšit podíl na trhu u komerčně zajímavé cílové skupiny diváků od 15 do 54 let. Zatímco v prvním kvartálu všemi čtyřmi svými programy oslovila za celý den v průměru 33,3 procenta publika (vypočteno z komerčních televizních skupin s vyloučením České televize), ve druhém kvartálu to bylo 34,4 procenta. Za loňské druhé čtvrtletí ale FTV Prima vykázala ve stejné cílové skupině podíl 35,9 procenta.