Hlavní navigace

Prima za druhé čtvrtletí inkasovala z reklamy o 17% méně, snížila příjmy MTG z volně šířených televizí

17. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ DOKUMENT – Pokles reklamních výnosů Primy nedokázaly vykompenzovat rostoucí příjmy z reklamy na volně šířených kanálech MTG v Pobaltí a Bulharsku

Meziroční pokles reklamních výnosů o 17 procent zaznamenala za druhé letošní čtvrtletí česká televizní skupina Prima. Vyplývá to z hospodářských výsledků švédské mediální skupiny Modern Times Group (MTG), která je polovičním vlastníkem Primy. „Prodeje reklamy v České republice klesly o 17 procent při konstatním FX, což odráží vysokou úroveň růstu v roce 2013, nižší podíl mediálního domu na publiku a vysoce konkurenční prostředí na českém trhu,“ konstatuje MTG v reportu, který dnes rozeslala médiím. Loni Prima těžila z odlivu klientů konkurenční skupiny Nova, kteří odmítli tehdejší obchodní politiku Novy.

K TÉMATU: MTG: Výnosy Primy v prvním čtvrtletí klesly o 14%, nejvíc z našich volně šířených televizí

MTG zaznamenala pokles reklamních výnosů celé divize volně šířených televizí ve střední a východní Evropě. „Je to především důsledek nižších tržeb v České republice, který byl jen částečně kompenzován pokračujícím růstem v Pobaltí a Rumunsku,“ uvedla MTG. Společnost ale předpokládá, že investice do televizní reklamy v Česku letos ještě porostou. Klíčový bude podzim, do kterého chce Prima masivně investovat. Už během letní sezóny proto vysílá premiérový původní seriál Svatby v Benátkách, který by mohl na podzim dostat prostor i dva dny v týdnu. Oznámila také natáčení dalšího původního seriálu Vinaři a dalšího seriálu Všechny moje lásky.

CS24 tip temata

Primě se podařilo podle MTG oproti prvnímu čtvrtletí letošního roku zvýšit podíl na trhu u komerčně zajímavé cílové skupiny diváků od 15 do 54 let. Zatímco v prvním kvartálu všemi čtyřmi svými programy oslovila za celý den v průměru 33,3 procenta publika (vypočteno z komerčních televizních skupin s vyloučením České televize), ve druhém kvartálu to bylo 34,4 procenta. Za loňské druhé čtvrtletí ale FTV Prima vykázala ve stejné cílové skupině podíl 35,9 procenta.

Hospodářské výsledky MTG za 2. čtvrtletí 2014 by potucek793

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).