Hlavní navigace

Pro telemarketing lze legálně používat i náhodně vygenerovaná čísla, potvrdil ÚOOÚ

Jiří Macich ml.

Na specializovaných webech pro identifikaci zmeškaného hovoru z volanému člověku neznámého čísla se lidé často ptají, kde na ně firmy pro své marketingové kampaně berou kontakty. Stěžují ji, že s firmou nemají nic společného, nikdy jí své číslo nesdělili a rozhodně nedali souhlas k nabízení služeb tradičně v nevhodnou denní dobu. Pokud vás to také zajímá, máme pro vás zjištění z praxe.

Na specializovaných webech pro identifikaci zmeškaného hovoru z volanému člověku neznámého čísla se lidé často ptají, kde na ně firmy pro své marketingové kampaně berou kontakty. Stěžují ji, že s firmou nemají nic společného, nikdy jí své číslo nesdělili a rozhodně nedali souhlas k nabízení služeb tradičně v nevhodnou denní dobu. Pokud vás to také zajímá, máme pro vás zjištění z praxe.

Jde o případ, kdy Vodafone volal v rámci jedné ze svých telemarketingových kampaní na mobilní číslo, které nebylo nikdy nikde úmyslně zveřejněno a nebylo ani z jeho sítě. Po několikatýdenním dopisování s centrem péče o zákazníky operátor uvedl: „Vaše telefonní číslo, na které jste byl naším partnerem kontaktován, bylo vygenerováno náhodným způsobem. Náhodně vygenerované číslo je možné vytvořit na základě zveřejněných číselných rozsahů na stránkách ČTÚ.

EBF17

Co na to Úřad na ochranu osobních údajů (ÚOOÚ)? Jak se může občan proti takovému způsobu nechtěné reklamy bránit? „V daném případě je jedinou obranou poděkovat a odmítnout další komunikaci – k té vás nikdo nemůže už nutit,“ uvedla pro Lupu mluvčí Hana Štěpánková. Kdokoliv si tedy může tipnout číslo a alespoň jednou vám zavolat. Jedinou, byť jen omezenou obranou, je filtr příchozích hovorů, který nabízejí některá bezpečnostní řešení pro chytré mobily.

Vodafone si navíc od nás zasloužil i černý puntík za chování pracovnice, která telefonát v rámci jeho marketingové kampaně realizovala. Když jí byl položen dotaz, kde operátor vzal dané telefonní číslo, okamžitě zavěsila. „Za toto se omlouváme a zařídíme, aby všichni naši partneři dostali informace, jakým způsobem v tomto případě situaci vysvětlit,“ uvedl Vodafone. 

Našli jste v článku chybu?