Hlavní navigace

Pro telemarketing lze legálně používat i náhodně vygenerovaná čísla, potvrdil ÚOOÚ

Jiří Macich ml.

Na specializovaných webech pro identifikaci zmeškaného hovoru z volanému člověku neznámého čísla se lidé často ptají, kde na ně firmy pro své marketingové kampaně berou kontakty. Stěžují ji, že s firmou nemají nic společného, nikdy jí své číslo nesdělili a rozhodně nedali souhlas k nabízení služeb tradičně v nevhodnou denní dobu. Pokud vás to také zajímá, máme pro vás zjištění z praxe.

Na specializovaných webech pro identifikaci zmeškaného hovoru z volanému člověku neznámého čísla se lidé často ptají, kde na ně firmy pro své marketingové kampaně berou kontakty. Stěžují ji, že s firmou nemají nic společného, nikdy jí své číslo nesdělili a rozhodně nedali souhlas k nabízení služeb tradičně v nevhodnou denní dobu. Pokud vás to také zajímá, máme pro vás zjištění z praxe.

Jde o případ, kdy Vodafone volal v rámci jedné ze svých telemarketingových kampaní na mobilní číslo, které nebylo nikdy nikde úmyslně zveřejněno a nebylo ani z jeho sítě. Po několikatýdenním dopisování s centrem péče o zákazníky operátor uvedl: „Vaše telefonní číslo, na které jste byl naším partnerem kontaktován, bylo vygenerováno náhodným způsobem. Náhodně vygenerované číslo je možné vytvořit na základě zveřejněných číselných rozsahů na stránkách ČTÚ.

CIF17_Rozkosny

Co na to Úřad na ochranu osobních údajů (ÚOOÚ)? Jak se může občan proti takovému způsobu nechtěné reklamy bránit? „V daném případě je jedinou obranou poděkovat a odmítnout další komunikaci – k té vás nikdo nemůže už nutit,“ uvedla pro Lupu mluvčí Hana Štěpánková. Kdokoliv si tedy může tipnout číslo a alespoň jednou vám zavolat. Jedinou, byť jen omezenou obranou, je filtr příchozích hovorů, který nabízejí některá bezpečnostní řešení pro chytré mobily.

Vodafone si navíc od nás zasloužil i černý puntík za chování pracovnice, která telefonát v rámci jeho marketingové kampaně realizovala. Když jí byl položen dotaz, kde operátor vzal dané telefonní číslo, okamžitě zavěsila. „Za toto se omlouváme a zařídíme, aby všichni naši partneři dostali informace, jakým způsobem v tomto případě situaci vysvětlit,“ uvedl Vodafone. 

Našli jste v článku chybu?