Češi by měli v souvislosti s Letními olympijskými hrami nakupovat až o pětinu televizorů více než je v této části roku běžné. Očekávají to obchodníci s elektronikou, které oslovila agentura ČTK. Řada sportovních fanoušků přitom nebude váhat s větší investicí do moderních LCD nebo plazmových televizorů, které jim umožní sledovat olympiádu i ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV) nebo ve standardním rozlišení, ale širokoúhle.
Prodejci ale očekávají, že zájem zákazníků bude nižší než před letošním fotbalovým mistrovstvím Evropy. Podle Petra Weisse, jednatele společnosti Expert Elektro, Češi průběžně obměňují svoje staré televizory za LCD nebo plazmy a jakékoli sportovní akce tuto jejich chuť k výměně televizního přijímače ještě zvýší. V době olympiády očekáváme spíše menší nárůst prodeje. To se však může změnit v závislosti na úspěchu našich olympioniků,
prohlásil Weiss. Během fotbalového Eura vzrostly prodeje televizorů v obchodech Expert Elektro o 36 procent.
Také mluvčí sítě prodejen Euronics Bohuslav Komín předpokládá, že prodeje televizorů během olympiády porostou, i když ne tolik, jako během letošního Eura. To bylo divácky atraktivnější,
míní. Přesto je pro obchodníky olympiáda oživením, protože Češi v srpnu zpravidla kvůli dovoleným omezují investice do spotřební elektroniky. Navíc většina zákazníků opravdu sáhne po LCD nebo plazmě, zatímco levnější klasické CRT televizory si diváci pořizují spíše na chalupy, do ložnice či kuchyně jako „druhou televizi“.
Pro letošní rok prodejci předpokládají, že Češi poprvé nakoupí více LCD a plazmových televizorů než klasických přijímačů s CRT obrazovkou. Zatímco loni byl prodej moderních a klasických televizorů zhruba vyrovnaný, letos si televizní přístroj s vysokým rozlišením obrazu pořídí 75 procent zájemců. Vyšší poptávka po LCD a plazmových televizorech souvisí s výrazným poklesem cen těchto moderních televizních přístrojů, které si díky tomu může dovolit stále více českých domácností,
uvedla agentura ČTK.
Loni Češi utratili za spotřební elektroniku rekordních 56,65 milionu korun, což bylo podle průzkumu agentury GfK o devět procent více než v roce 2006. Největší nárůst se týkal prodeje televizorů, audio a video techniky.