Hlavní navigace

Prodeji automobilů přes Internet se daří

30. 10. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Přestože celkový prodej osobních automobilů letos v České republice klesá, počet prodejů uskutečněných prostřednictvím Internetu strmě stoupá. Platí to jak u prodeje nových vozů, tak u prodeje ojetin. Vyplývá to ze statistik jednotlivých prodejců i Sdružení automobilového průmyslu. Například přední český internetový prodejce nových automobilů Automodul.com zaznamenal od ledna do září nárůst prodeje o 60 procent. Virtuální autobazar Auto-plus hlásí nárůst prodeje o 14 procent.

Přestože celkový prodej osobních automobilů letos v České republice klesá, počet prodejů uskutečněných prostřednictvím Internetu strmě stoupá. Platí to jak u prodeje nových vozů, tak u prodeje ojetin. Vyplývá to ze statistik jednotlivých prodejců i Sdružení automobilového průmyslu.

Například přední český internetový prodejce nových automobilů Automodul.com zaznamenal od ledna do září nárůst prodeje o 60 procent. Virtuální autobazar Auto-plus hlásí nárůst prodeje o 14 procent.

Podle majitele Automodul.com Ladislava Jandy je zájem o koupi vozu po Internetu celoroční a koncem roku se zvyšuje, ovšem v běžném prodeji je největší zájem v jarním období a koncem roku.

Zajímavé je také srovnání prodejnosti jednotlivých značek. Například značka Škoda Auto, která dominuje běžnému prodeji, se těší zájmu jen čtvrtiny zákazníků nakupujících online. (Finanční noviny)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.