V úterý oznámila Rada České televize jména dvanácti uchazečů, kteří splnili podmínky výběrového řízení na pozici generálního ředitele. První kolo volby by mělo proběhnout ve středu 12. dubna a o čtrnáct dní později by měli radní oznámit jméno nového šéfa veřejnoprávní televize. Server DigiZone oslovil všechny kandidáty a kandidátky s prosbou o zodpovězení několika otázek, které poslouží pro představení kandidátských projektů jednotlivých uchazečů.
PODROBNOSTI: Na pozici generálního ředitele České televize se hlásí dvanáct kandidátů
Česká televize musí nahradit slova reálnými činy
Jako třetí z oslovených kandidátů zaslal své odpovědi majitel PR agentury Topart Media Tomáš Kopečný. Je absolventem Fakulty sociálních věd pražské Univerzity Karlovy a posledních patnáct let se aktivně věnuje poskytování tiskového servisu a služeb public relations pro řadu institucí v oblasti kultury, zdravotnictví nebo neziskového sektoru. Jako reference mohu s čistým svědomím uvést úspěšné spolupráce s doktorem Ondřejem Měšťákem, Malostranskou besedou nebo neziskovou organizací Život dětem,
vypočítává své klienty Kopečný.
Sám o sobě říká, že se o dění kolem České televize dlouhodobě zajímá. Sleduji její vývoj, a to po všech stránkách. Bohužel je toho více, s čím jsem po řadu let nespokojený. Přes řadu slibů a vizí se v mnoha ohledech Česká televize nikam neposunula. A je třeba se o ten posun pokusit, ale prostřednictvím činů, a nikoliv pouze slovními deklaracemi,
tvrdí Kopečný.
PROFIL MILANA VACKA: Milanu Vackovi vadí bezradnost veřejnoprávní televize
Z činností, které Kopečný považuje za charakteristické pro Českou televizi, jsou mu nejbližší otázky týkající programu a zpravodajství. Jsem si vědom, že to jsou jen dvě z mnoha kostek, které ve výsledku tvoří skládačku nesoucí značku Česká televize. Asi čekáte, že řeknu, že cíle, se kterými do výběrového řízení vstupuji, se týkají hospodaření nebo programu. To je samozřejmé, že tomu tak je, ale přál bych si především, aby se za mého působení stala Česká televize bezpodmínečnou první volbou českého diváka,
plánuje Kopečný.
Největším problémem je ztráta důvěryhodnosti
Po případném zvolení do funkce generálního ředitele České televize by se chtěl Kopečný zaměřit na zdánlivou marginálii
a až pak by měly přijít na řadu záležitosti, jako je program nebo hospodaření veřejnoprávní televize. Možná si to ani Česká televize sama neuvědomuje, ale jedním z největších problémů, které má, je ztráta důvěryhodnosti. Stav, ve kterém se v tomto ohledu Česká televize v současné době nachází, nepovažuji jen za vážný, ale za přímo kritický,
nešetří silnými slovy Kopečný.
Kopečnému je jasné, že změna vnímání České televize bude během na dlouhou trať, ale je podle něj bezpodmínečně nutné konečně z veřejnoprávní televize vybudovat sebevědomou instituci, která bude požívat celospolečenské prestiže. Takovou prioritu si mohu dovolit zmínit už proto, že oproti ostatním uchazečům jsem pro širší i odbornou veřejnost outsiderem výběrového řízení. Já tento fakt ale považuji spíše za svou výhodu. Nemám co ztratit, mohu jen přesvědčit potřebný počet radních, kteří budou pro moji vizi České televize hlasovat,
těší se Kopečný.
PROFIL GABRIELY FROŇKOVÉ DOUSKOVÉ: Gabriela Froňková Dousková chce stavět na osobnostech
Podle Kopečného je znepokojující, že za pokles důvěryhodnosti viní Česká televize primárně vnější vlivy. Ze strany České televize postrádám aspoň minimální špetku sebereflexe. To samozřejmě neznamená, že by veřejnoprávní televize neměla vůbec žádná pozitiva, naopak jich má celou řadu. Jen je bohužel zase stírá takovými pro někoho možná nepodstatnými faktory, jakou je třeba její důvěryhodnost,
vysvětluje Kopečný.
Dvořák dokázal stabilizovat Českou televizi po ekonomické i personální stránce
Kdo si ale podle Kopečného kritiku nezaslouží, je současný ředitel České televize Petr Dvořák. Asi mnohé překvapím, já nejsem a nebudu z těch, kteří budou kydat na hlavu současného šéfa České televize Petra Dvořáka jakoukoli špínu. Myslím, že po letech to byl první ředitel, který dokázal udržet Českou televize jako ekonomicky a personálně stabilní instituci,
uznává Kopečný. To vše se podle Kopečného současnému vedení povedlo i navzdory faktu, že Česká televize byla za Dvořákova působení nucena vyzkoušet si, jak bude fungovat bez příjmů ze spotové reklamy. A tuto podstatnou změnu pravidel navíc dokázala veřejnoprávní televize zvládnout bez výraznějšího propadu ve svém hospodaření.
ANALÝZA: Dubnová volba ředitele – Radě České televize nikdo nenařizuje, který termín má zvolit
Co se podle Kopečného současnému managementu České televize určitě také povedlo, je rozjezd kanálů ČT :D a ČT art. Mám-li mluvit o negativech, pak se musím nutně opakovat, protože jde o již zmíněný propad důvěryhodnosti, za který si navíc Česká televize může primárně sama,
rekapituluje Kopečný. Z pozice generálního ředitele by z České televize rád vybudoval skutečné médium veřejné služby, pro které bude veřejnost, tedy divák a koncesionář, vždy na tom prvním místě.