Třetí klubový večer sdružení WebTop100 byl věnován průniku televizní a internetové reklamy, jak jej nabízí platforma hybridní televize HbbTV. O své zkušenosti s reklamou v HbbTV prostředí se podělili zástupci marketingového oddělení O2, jejich prezentace ale zatím není dostupná online.
HYBRIDNÍ TELEVIZI BUDE VĚNOVÁN ŘÍJNOVÝ KULATÝ STŮL SERVERU DIGIZONE
Kromě možností reklamy v hybridním prostředí se jednotlivé prezentace věnovaly i podrobným statistikám, mapujícím uživatele hybridní televize nebo metodám crossmediálního plánování.
PODROBNĚ: Češi jako pionýři hybridní televize ve střední Evropě. Co jim nabízí „kabelovka pro chudé“?
Technicky nejzajímavější prezentaci přednesl zástupce mediální agentury Mindshare Michal Charvát, jehož mateřská skupina Group M si po domluvě s Googlem a tuzemským Seznamem vyžádala údaje o reachi jednotlivých videokampaní a pokusila se je tak srovnat se zásahem klasických televizních spotů. Ve výsledku tak může zadavatelům doporučit optimální poměr rozložení reklamních investic mezi videoreklamou na internetu a v televizi.
K TÉMATU: S Dušanem Gajdoštíkem o Seznamu a crossmediálním plánování
Dostupná data o uživatelích hybridní televize, shromážděná z tzv. zaváděcího průzkumu, který na vzorku více než patnácti tisíc domácností realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere, prezentoval její obchodní ředitel Tomáš Bičík.
PSALI JSME: Televize Prima hlásí 1,3 milionu uživatelů hybridní televize
Obecným zásadám efektivní reklamní kampaně v HbbTV prostředí se věnoval Lukáš Hnilička z firmy Hybrid, který také odprezentoval nejzajímavější fakta o letošních hybridních kampaních.
ROZHOVOR: Lukáš Hnilička – Za reklamu v HbbTV by mohli zadavatelé letos utratit sto milionů korun
Možnosti cílení programatické reklamy v prostředí HbbTV shrnul zástupce společnosti R2B2 David Kratochvíl. Kromě přiložené prezentace jsme o metodách cílení hybridní reklamy podrobně informovali v zářijovém článku.
ROZHOVOR: Stanislav Mottl – Do pár let bude v HbbTV převažovat programatický nákup reklamy
Jednotlivé přednášející i účastníky navazující panelové diskuse si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii.