Hlavní navigace

Projekt hyperlokálních médií PPF, včetně webu Médiář.cz, mění majitele

30. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
30. 8. 2010

Finanční skupina PPF se rozhodla ukončit svoje angažmá v projektu PPF Media, v jehož rámci provozovala hyperlokální web a několik tištěných týdeníků Naše adresa, ale také odborný web Médiář.cz zaměřený především na elektronická média a školicí středisko Futuroom. Podle mluvčího PPF Alexeje Bechtina se novým majitelem PPF Media stal podnikatel Richard Benýšek z Olomouce.

K TÉMATU: Skupina PPF bude školit východoevropské novináře

Ke změně vlastníka dochází k dnešnímu dni, následně bude změněn rovněž název i orgány firmy. Podrobnosti transakce se po dohodě obou stran nezveřejňují, uvedl Bechtin v páteční tiskové zprávě. PPF podle něj po roční pilotní fázi projekt vyhodnotila jako ztrátový a rozhodla se jej nadále neúčastnit. Podle Hospodářských novin ztratila skupina v PPF Media částku 200 milionů korun.

ČTĚTE TAKÉ: RTA se vzdala licence pro celoplošné zemské digitální vysílání

Pilotní projekt, během něhož PPF Media provozovala internetové stránky hyperlokálního zpravodajství a vydávala na ně navazující týdeníky v sedmi regionech ČR, nenaplnil parametry komerční návratnosti, na které Skupina PPF cílí, vysvětlil Bechtin. Podle člena vedení PPF Evžena Harta, který měl PPF Media na starosti jako předseda představenstva, se skupina chce soustředit na větší kapitálové účasti.

MMF24

Povinností každého investora je zhodnocovat vložené prostředky. Skupina PPF je v tomto ohledu sama na sebe velmi náročná. Dnes opouští menší projekty a soustřeďuje se na větší kapitálové účasti. Tým PPF Media se s obrovskou energií pustil do budování regionální sítě webů a novin, do projektu, jenž se stal v České republice unikátním a hojně napodobovaným. Za toto úsilí patří poděkování špičkovým profesionálům v oblasti médií, které kolem projektu Naše adresa shromáždil Roman Gallo, uvedl Hart.

PPF Media se snažila vydělat na lokální inzerci, nestačila však včas spustit nové verze svého týdeníku Naše adresa, takže nestihla pokrýt letošní volební rok nabitý inzercí od politických stran. Loni se PPF Media spojila při prezentaci lokálního zpravodajství a inzerce s Regionální televizní agenturou (RTA) Jaroslava Berky. RTA minulý týden vrátila Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) licenci pro celoplošné zemské digitální vysílání.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).