Videotéky a archivy televizních pořadů, ale také možnost opožděného sledování televizních pořadů, byly dosud doménou IPTV služeb a kabelových společností. Provozovatel družic Astra, společnost SES, hodlá vůbec poprvé to samé nabídnout přes satelit, bez potřeby pevného připojení k internetu. Na nadcházejícím veletrhu IBC 2015 v Amsterodamu představí dvě platformy pro poskytování videoobsahu: satelitní LIQUID VOD a online LUCID OVP. První jmenovaná představuje Video On Demand přes satelit, druhá umožní satelitní operátorům a vysílatelům jednoduše vytvořit silnou online videoplatformu kombinující lineární televizi, archiv pořadů, opožděnou sledovanost a Video On Demand.
K TÉMATU: Boom kanálů v Ultra HD začíná, FunBox 4K spustil nekódované promo na satelitu
LIQUID VOD je novým řešením pro zajištění video-on-demand (VoD) služeb přes satelit. Dosud bylo běžné, že nelineární obsah poskytovaly platformy založené pouze na IPTV a kabelu. S touto inovativní technologií však lze distribuovat přes satelit videoobsah na vyžádání, a to s existujícími kryptovacími systémy a podporou platby předplatným i od položky,
informoval Petr Doupal z agentury PRAM Consulting, která mediálně zastupuje společnosti SES a M7 Group (provozovatel satelitního Skylinku) v České republice. SES navrhlo LIQUID VOD zejména pro země, kde je nedostatek kvalitních sítí a jedině všude dostupný satelit tak dokáže poskytnout vedle lineárních kanálů nově i nelineární obsah,
dodal.
ČTĚTE TAKÉ: Hybridní služba Multithek se na satelitu Astra rozšířila o dvě nové aplikace
LUCID OVP oproti tomu není určen koncovému zákazníkovi, ale samotným satelitním operátorům. Je to online videoplatforma poskytující komplexní hotové řešení pro operátory a je součástí all-in-one konceptu SES Media Toolbox. Sestává se z jednotlivých předpřipravených bloků (management obsahu, kódování, uplink, monetizace, aplikace pro koncová zařízení vč. smartphonů a boxů atd.), které umožní operátorům a vysílatelům jednoduše vytvořit silnou online videoplatformu kombinující lineární TV, opožděnou/archivovanou TV a video-on-demand,
vysvětluje Doupal. Rychlá implementace tohoto široce přizpůsobitelného a škálovatelného moderního produktu jim bez vysokých nákladů umožní získat nové zákazníky toužící po nadstavbových službách vedle klasického DTH příjmu,
dodává.