Dohromady čtyři miliony pro EnLog a Burrito Loco. Crowdfundingový projekt finančnické skupiny Roklen si může po dlouho oddalovaném rozjezdu odfajfknout úspěšný start.
Do financování obou projektů se zapojila směsice malých i velkých investorů. Největším z nich byl Uptown Michala Pavla, který nasypal do EnLogu 900 tisíc korun, tedy skoro celou požadovanou částku. "Nejsme typický early stage investor. Na EnLog jsme se ale podívali z jiného úhlu a v důsledku projekt vyhodnotili jako relativně konzervativní investiční příležitost, dobře zapadající do našeho portfolia,“ vysvětluje Pavel.
EnLog cílí na vlastníky průmyslových a administrativních budov a dále pak na energetické auditory a firmy zabývající se rekonstrukcemi osvětlení v budovách. Investice mu měla pomoci k expanzi do Evropy.
Požadované tři miliony získal i řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem Buritto Loco. To se ale po prvním týdnu rozhodlo zvýšit cíl své kampaně ještě o půl milionu.
Samotný projekt Fundliftu připravoval už od loňska Roklen s Rockaway. Nakonec službu ovládli finančníci z Roklenu, kteří navýšili svůj podíl. „Vidíme to jako dlouhodobější projekt, který disruptuje klasický model veřejného úpisu akcií (IPO), a věříme, že to získá svou pozici na trhu,“ tvrdí Lauren.