Hlavní navigace

Vídeňská televize Puls vzdává DVB-T, satelit je pro ni levnější

12. 6. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

12. 6. 2007

Rakouská metropolitní televize Puls TV, která vysílá prostřednictvím zemských analogových vysílačů ve Vídni a také v kabelových rozvodech, vzdala účast v licenčním řízení na obsazení pozic v druhém celoplošném digitálním multiplexu. Další celostátní digitální síť chce Rakousko zprovoznit letos v říjnu, obsahové licence udělí rakouská vysílací rada v nejbližších dnech.

WT100 tip temata2

Puls TV odůvodnila stažení své žádosti finanční náročností terestrického vysílání. Místo toho chce Rakousko pokrýt ze satelitu, uvedl server BroadbandTVnew­s.com. O satelitní licenci požádala i další rakouská metropolitní stanice Salzburg TV. Rozhodování obou televizí pomohl průzkum, podle něhož rakouští diváci preferují před zemským digitálním vysíláním satelitní příjem televize.

Postoj Rakušanů je logický. Vysílací rada odmítla do zemských digitálních sítí pustit „národní“ klony velkých německých televizních stanic, zatímco na satelitu jsou stovky programů v němčině, z nichž řada má speciální verze určené právě rakouským divákům. Obsahují zpravodajské relace věnované Rakousku i reklamní bloky určené zadavatelům z Rakouska. Počet pozemně šířených digitálních stanic nikdy nedosáhne nabídky ze satelitu.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.