Včera jsme vás informovali, že Raiffeisenbank upouští od internetových elektronických klíčů (IEk) pro přístup k internetovému bankovnictví, na které byli zvyklí někteří klienti někdejší eBanky. Raiffeisenbank však kvůli údajně malému zájmu o IEk nadále tento systém přihlašování nebude podporovat a svým klientům nabízí přechod na jiné autentifikační mechanismy: mobilní nebo osobní klíč.
Poměrně pikantní je proto slabší chvilka, kterou si dnes vybral systém přístupu k online bankovnictví přes mobilní elektronický klíč. Na přihlašovací stránce se dnes některým klientům zobrazovala tato informace: Je nám líto, ale mobilní operátor Vodafone řeší problém s doručováním SMS. Přihlášení prostřednictvím mobilního elektronického klíče tak pravděpodobně v síti Vodafone bude neúspěšné. Prosíme, opakujte přihlášení později
. Problémy s dostupností internetového bankovnictví se v poslední době nějak začínají množit. Nedávno například mělo větší výpadek přímé bankovnictví Komerční banky, o čemž jsme vás také informovali. (screenshot)
Doplnění 15:25: Tiskový mluvčí Raiffeisenbank nám k předešlému textu poslal následující reakci: Jak v článku správně píšete, jednalo se o problém Vodafone, nikoli Raiffeisenbank! Problém s přihlašováním tedy měli všichni klienti všech bank na trhu, kteří využívají pro přihlášení síť Vodafone. Nejedná se tedy o problém s dostupností internetového bankovnictví Raiffeisenbank ani jiné banky, ale o problém Vodafone,
uvedl pro Lupu Tomáš Kofroň.