Hlavní navigace

Rakouský regulátor zkřížil plány ORF, projekt „vizuálního rádia“ je v ohrožení

24. 3. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ö3 Visual Radio mělo fungovat na podobném principu jako například italská komerční rozhlasové stanice RTL 102.5. Dostupné by však bylo pouze formou on-line distribuce.

Rakouský veřejnoprávní rozhlas ORF pravděpodobně nebude moci spustit svůj plánovaný projekt Ö3 Visual Radio, kterým chtěl posunout dopředu zážitek při poslechu nejoblíbenější stanice Hitradio Ö3. Tamní regulátor RTR v tiskové zprávě, kterou zveřejnil v polovině února, uvedl, že ač by „vizuální rádio“ fungovalo pouze na internetu, z hlediska zákona by bylo považované za novou stanici. To však stávající legislativa nedovoluje. Podle rakouského deníku Der Standard se ORF proti rozhodnutí odvolala k Nejvyššímu správnímu soudu, ale je otázkou, zdali má v tomto směru šanci rozhodnutí RTR zvrátit.

WT100 jmena

K TÉMATU: Rakouská ORF plánuje spustit Ö3 Visual Radio a rozhlasový archiv s podcasty

Ö3 Visual Radio mělo fungovat na podobném principu jako například italská komerční rozhlasové stanice RTL 102.5. V televizní verzi mají diváci možnost sledovat hudební videoklipy a také živě moderátory ve studiu. Během komerčních přestávek se pak vysílá logo stanice doplněné o textovou informaci. RTL 102.5 je však regulérní televizní stanicí a kromě italského DVB-T je šířena i na satelitu Hotbird, bez problémů ji tak zájemci zachytí i v České republice a na Slovensku. Na tamním trhu je podobných projektů několik, například Radio Norba TV nebo DeeJay TV. ORF avizovala spuštění Ö3 Visual Radia už loni koncem května.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.