Novou podobu webu bulvárního deníku Blesk najdete už teď na adrese new.blesk.cz. Na první pohled je vidět snaha o zjednodušení a pročištění původně docela zahlceného layoutu. Asi největší změnou prošlo menu, ze kterého byly nově do hlavičky vytaženy odkazy na tři nejnavštěvovanější části serveru: celebrity, zprávy a sport.
„Čím dál tím víc lidí nám chodí na plné stránky i z mobilních telefonů, o tabletech nemluvě. Proto je design postavený tak, aby lidé mohli celou stránku konzumovat i na displayi telefonu,“ říká ředitel online divize Ringier Axel Springer CZ Matěj Hušek. Web si podle něj sice zachová speciální mobilní stránku, bude ale určena spíš majitelům starších smartphonů.
K lepší přehlednosti nového webu má přispět změna typografie a nové písmo, které si RAS nechalo upravit na míru. Mimochodem, redesign webu předznamenává změnu také u tištěného deníku: „Prvky nového designu Blesk.cz použijeme i v redesignu tištěného Blesku. Veškeré platformy, které Blesk využívá k distribuci svého obsahu, včetně mobilních aplikací, tak budou mít společné znaky,“ řekl Lupě šéfredaktor Radek Lain.
Na hlavní stránce se původně všelijak rozházený obsah nově soustředí do jednolitého levého sloupce, rozbitého v nižších částech horizontálními boxy speciálních rubrik. „Ještě před redesignem jsme nastartovali sekci TV.blesk.cz, ve které se každý den objevuje několik původních videí. Celé vydavatelství jich produkuje kolem dvou stovek měsíčně,“ vysvětluje Hušek, jaký obsah uživatelé v horizontálních boxech najdou.
Problematická by ovšem mohla být skoro nekonečná délka homepage, je otázkou, kolik uživatelů do dolních partií webu skutečně dojde – zvlášť když jsou promované rubriky snáze dostupné z menu.
Obsah některých boxů na homepage a v článcích bude personalizovaný. „Pokud k nám čtenář chodí častěji, dokážeme odhadnout, jestli jde o ženu nebo o muže. A podle toho jim v některých částech webu zobrazíme buď mužský, nebo ženský obsah. V případě, že pohlaví neodhadneme, zobrazí se jim obsah náhodně,“ říká Hušek.
Náplň poutacích boxů se podle něj bude měnit také podle denní doby nebo podle toho, z jakého webu čtenáři na Blesk.cz přijdou. „Pokud třeba přijde z Facebooku, dá se předpokládat, že se chce spíše bavit, než číst vážné zprávy. A my zároveň víme, jaké články nám na Facebooku v posledních pěti hodinách nejlépe fungují, takže mu v poutacích boxech nabídneme právě tyto texty. Když naopak přijde třeba z vyhledávání klíčových slov ‚Vendula Svobodová‘, zobrazíme mu víc textů o Vendule Svobodové. A když přijde třeba z agregátoru zpráv na sportovní článek, dá se předpokládat, že ho právě zajímají další sportovní události,“ upřesňuje Hušek.
Trendy v návštěvnosti
A jak si zatím Blesk.cz vede ve srovnání s dalšími online tituly. Nejdřív se podívejme v NetMonitoru na srovnání médií (tedy balíčků, do kterých někteří provozovatelé zahrnují i řadu nemediálních služeb – iDNES tedy i jízdní řády a Rajce.net apod.). Blesk.cz na začátku roku 2012 nastartoval růst počtu RU, který vyvrcholil (jako u všech provozovatelů) při lednových prezidentských volbách. Poté čísla začala stagnovat. V grafu jsou zajímavé tři trendy – rychlý výšvih TN.cz na začátku letošního roku, pomalý, ale setrvalý růst Denik.cz a pozvolný, ale jasný pokles Super.cz.

Srovnání vývoje návštěvnosti vybraných médií, RUest- zdroj: NetMonitor
Pro informaci se můžete ještě podívat na srovnání počtu zhlédnutých stránek PV (opět celých médií, jako výše):

Srovnání vývoje návštěvnosti vybraných médií, RUest – zdroj: NetMonitor
A jak to vypadá, pokud se podíváme do kategorie Bulvární magazíny? Je vidět, že srovnání čistě bulvárního obsahu ukazuje trochu jiný obrázek rozložení sil na trhu. Trendy ovšem zůstávají stejné. Ve statistikách se objevuje také Extra.cz, který začátkem roku vystřelil nad milion RU, což jsou čísla, která zavánějí zřejmě masivním nákupem návštěvnosti.

Srovnání vývoje návštěvnosti vybraných médií, RUest – zdroj: NetMonitor