Hlavní navigace

Regulaci Rady pro vysílání se nevyhnou ani české kanály na YouTube

27. 5. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
27. 5. 2010

Populární videoportál YouTube.com nebude podléhat nově zavedené regulaci komerčních videoserverů v České republice, jeho uživatelé však mohou. Stačí, když si na YouTube založí vlastní kanál (záložku) a příspěvky na této stránce budou „katalogizovat“ (řadit podle žánrů nebo do rubrik). Vyplynulo to z včerejší debaty na klubu Sdružení pro internetovou reklamu.

K TÉMATU: Stream.cz se chystá evidovat u RRTV kvůli regulaci, tn.cz zvažuje, že ne

Regulátor však dosáhne na provozovatele, kteří produkují videa přes YouTube, pouze v případě, že jde o komerční činnost ze účelem vytváření zisku, provozovatel sídlí v České republice nebo zde má podstatnou většinu redakce, která vytváří videoobsah a rozděluje do rubrik nebo žánrů. Samotný majitel YouTube být regulován nemůže, protože sídlí mimo území Evropské unie.

ČTĚTE TAKÉ: Začíná platit zákon o audiovizi. Videoweby podléhají stejné regulaci jako televize

Na případ YouTube upozornil ředitel internetové televize Stream.cz Miloš Petana, podle něhož po zavedení zákona o audiovizuálních mediálních službách, který zavádí regulaci komerčních videowebů, nastane na českém trhu nerovnováha. Jak jsem pochopil, YouTube se regulace týkat nebude, ale Streamu ano, řekl.

ebf - partner 1

ROZHOVOR: Regulace videoslužeb na internetu? Asi od června, říká šéfka Rady pro vysílání

Podle právníka Jiřího Černého se na YouTube jako takový regulace vztahovat nemůže, protože má jednak provozovatele sídlícího ve Spojených státech, a dramaturgii, tedy katalogizaci videí, na něm dělají sami uživatelé, nikoli redakce. Regulace internetových videoportálů začne v České republice platit od 1. června. Všichni, jichž se to týká, se musí do začátku srpna evidovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).