Hlavní navigace

Regulátor ČTÚ spustil nový web, z databáze mu vypadla řada vysílačů

14. 1. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Po převedení do nového prostředí na webu telekomunikačního regulátora v databázi úplně chybí některé multiplexy. Uvedena tu například není ani Regionální síť 20 Českých Radiokomunikací.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ), který funguje jako regulátor kmitočtového spektra u nás, spustil začátkem minulého týdne nové webové stránky. Kdo bude mít konečně nový web? Kdo bude mít nový krásný funkční a uživatelsky přívětivý web? No kdo?! MY! :-) Ano. Je to tak. A navíc je to elegantní krasavec. Posuďte sami…, pochlubil se telekomunikační úřad. Web skutečně působí modernějším a přehlednějším dojmem, jak si ale všimli naši čtenáři, obsahuje také řadu nedostatků.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Regulátor ČTÚ zjistil v listopadu přes dvě stovky rušení TV signálu sítěmi LTE

Jak upozornil server DigiZone.cz diskutující s nickem Vítek 2442, problémy se objevily zejména v databázi vysílačů pro DVB-T a DVB-T2. Je vyobrazeno jenom 214 kmitočtových přídělů, přitom jich je dle starého webu 366, uvedl jednu z chyb na novém webu ČTÚ Vítek. Ten dále upozornil na skutečnost, že v databázi například vůbec není uveden DVB-T2 experiment z pražského vysílače Žižkov, který je šířen na 50. kanálu. Úplně tu také chybí některé lokální multiplexy, například nová Regionální síť 20 Českých Radiokomunikací.

ČTĚTE TAKÉ: ČTÚ vyhodnotil smlouvy největších operátorů, nemají se čím chlubit

BRAND Early

Je to ještě poněkud nedoladěné. Zjevně to dělal někdo, kdo nezná detaily. Třeba rozhlas a televize jsou dohromady, ale pak už se nijak nerozlišují, nelze plně filtrovat a tak dále. To si musí ČTÚ pohlídat a zkontrolovat, uvedl v diskusním fóru čtenář pajas2. Kritikou pak nešetřil ani diskutující Petr PetrK. Zatím je tam chyb jako máků a taky logika uspořádání vůči minulosti je na hony vzdálená snadné a rychlé orientaci. V ČTÚ by se měli nad takovýmto paskvilem, co již zveřejnili, vážně zamyslet, konstatoval PetrK.

AKTUALIZOVÁNO 15:02 – ČTÚ se za problémy z databází vysílačů na svém webu facebookovém profilu omluvil. Pracuje prý na nápravě.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.