Hlavní navigace

Reklama jako přirozená součást filmů a seriálů? Možná už od září

26. 8. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

26. 8. 2009

Propagace konkrétních výrobků přímo ve filmu nebo seriálu, tedy jako jeho přirozená součást? Může k tomu dojít, pokud poslanci novelizují zákon o audiovizuálních mediálních službách. Zájem na tom má sama vláda. Počítá se s tím, že převedením směrnice Evropské unie do české legislativy se budou poslanci zabývat už příští měsíc. Česká republika musí směrnici přijmout do prosince.

Jak upozornila ČTK, bude-li novelizace schválena, nová služba, takzvaný product placement, by se na obrazovkách mohla objevit jako přirozená součást děje ve filmech i seriálech. Divák by na tuto formu reklamy měl být upozorněn v titulcích. Výjimku v propagaci tvoří tabákové výrobky a léky na předpis. Reklama také nesmí být v pořadech pro děti. Regulovat by se mělo i vysílání na internetu. Platit by pro něj měla stejná pravidla, jaká platí nyní pro televize.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.