Hlavní navigace

Reklama v ČT, poslední dějství. Začíná schůze poslanců, kde se rozhodne

12. 7. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

12. 7. 2011

UVNITŘ ODKAZ NA ŽIVÝ PŘENOS JEDNÁNÍ Dnes začíná červencová schůze Poslanecké sněmovny, která má na programu třetí a závěrečné čtení novely zákona o České televizi, jež původně chtěla zachovat reklamu ve vysílání ČT, ale podle pozměňovacích návrhů ji zřejmě zásadně omezí. Poslanci budou rozhodovat o tom, zda reklama zůstane pouze na programech ČT 2 a ČT 4, a naopak zcela zmizí z programů ČT 1, ČT 24 a internetových stránek České televize.

ŽIVÝ PŘENOS: Internetový přenos jednání Poslanecké sněmovny na webu ČT 24

Omezení reklamy ve vysílání ČT prosazují dvě největší české komerční televize Nova a Prima, které by tak získaly většinu reklamních rozpočtů inzerentů, kteří nyní nakupují reklamní časy na ČT 1 a ČT 24. Za to státu slibují, že společně s televizí Barrandov budou ročně odvádět dvě procenta z celkových reklamních výnosů do Státního fondu na podporu kinematografie. Barrandov ale s takovým závazkem nesouhlasí a žádá pro sebe odklad do roku 2014.

WT100 tip temata2

POSTŘEH: Nova láká na atraktivní program bez reklamy. Myslí jím ČT 1

Fond kinematografie je nyní financovaný z výnosů reklamy na ČT. Kavčí hory musí ze zákona do fondu posílat 150 milionů korun ročně. Komerční televize slibují, že tuto částku zachovají nebo dokonce i zvýší. I tak by na omezení reklamy v ČT vydělaly mnohem víc. Samotná ČT se k diskusi o omezení reklamy ve svém vysílání vyjadřuje neutrálně. Podle vedoucího projektu digitalizace Pavla Hanuše by ale přišla o zdroj peněz na financování digitalizace svého archivu.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.