Hlavní navigace

Reklama zůstane na ČT 2? To mi hlava nebere…

3. 7. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jan Potůček Autor: 115393
Pokud všechno půjde jako po drátkách, rozuměj podle scénáře největších komerčních televizí Nova a Prima, zmizí už letos v prosinci reklama z vysílání hlavního programu České televize a zpravodajské ČT 24. Zůstat by naopak měla na sportovní Čtyřce a menšinové kulturní Dvojce. A právě u ČT 2 to nedává vůbec žádný smysl. Výnosy z prodeje reklamních časů na Dvojce by měly jít do Fondu na podporu kultury v České republice, jehož financování se snaží už léta vyřešit ministerstvo kultury.

Jinými slovy, kultura se má podporovat komercionalizací kulturního programu veřejnoprávní televize. Protože pokud ministerstvo chce, aby do fondu nepřicházely jenom drobné, budou muset Kavčí hory zapracovat na sledovanosti ČT 2. Reklamní časy prodává Česká televize, stejně jako Nova, Prima a Barrandov, podle výsledků sledovanosti. Čím více diváků, tím více prodané reklamy a – v případě ČT 2 – tím více peněz pro kulturní fond. Pokud tedy poslanci ve třetím čtení novely zákona o ČT opravdu schválí zachování reklamy na ČT 2, přinutí vedení veřejnoprávní televize ke změně programové profilace Dvojky. V opačném případě by totiž brzy pocítilo hněv ministerstva kultury kvůli malým příspěvkům do Fondu kultury.

cif 24 - early cena - média

V tom nejhorším případě by se z Dvojky mohla stát dnešní Jednička a naopak. Jenže toho se komerční Nova s Primou bojí, a tak na poslance tlačí, ať společně se zachováním reklamy na ČT 2 a ČT 4 zanesou do zákona jejich povinnou profilaci na menšiny, kulturu a sport. Prima šla dokonce tak daleko, že prostřednictvím svého generálního ředitele Marka Singera předložila vlastní pozměňovací návrh k novele zákona o ČT, v níž Dvojce a Čtyřce zakazuje vysílat zpravodajské pořady, vlastní seriály a zábavné pořady. Tím chce eliminovat snahu ČT zvyšovat sledovanost Dvojky a Čtyřky a výrazněji tak ukrajovat z reklamního koláče komerčním televizím.

Čili tu máme na jedné straně ministerstvo kultury, které bude chtít z vysílání reklamy na Dvojce vytřískat co nejvíc peněz, i za cenu deformace tohoto menšinového programu, a na straně druhé Novu s Primou, které tlačí na pilu, aby se program Dvojky ještě zúžil a byl opravdu čistě kulturní – a jako pěst na oko v něm pokračovala reklama. Z toho aby se jeden zbláznil, nemyslíte?

Souhlasíte s Primou, že by ČT 2 neměla vysílat zpravodajské pořady, vlastní seriály a zábavné pořady?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).