Hlavní navigace

Rekordní růst Barrandova pokračoval i minulý týden, Prima se u mladých blížila ČT

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupině Nova se dařilo zmenšovat náskok České televize, v celodenním podílu na dospělém publiku je dělily už jen tři procentní body.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 32. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Televize Barrandov a její tematické kanály pokračují v rekordní letní jízdě. Historicky nejvyšší týdenní podíl z předminulého týdne vydržel pouhých sedm dní, minulý týden se skupině Barrandov dařilo ještě lépe. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku si polepšila o dalších 0,25 procentního bodu na hodnotu 7,41 procenta (hlavní kanál Barrandova dosáhl podílu 6,33 procenta). Podobný růst vykázala i skupina Nova, která si připsala 0,30 procentního bodu na podíl 26,92 procenta a umazala tak dva procentní body náskoku České televize, která si minulý týden naopak pohoršila o 1,34 procentního bodu na hodnotu 29,94 procenta, takže jí od skupiny Nova dělí už jen tři procentní body. Vůbec největší nárůst ale minulý týden vykázala skupina Prima, která si polepšila o 1,12 procentního bodu na hodnotu 21,87 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Rekordní léto skupiny Barrandov: rostla nejvíc ze všech, pokořila hranici 7 %

Z jednotlivých televizních stanic minulý týden rostla nejvíc „velká“ Prima. V celodenním podílu na dospělém publiku nad 15 let si ve srovnání s předminulým týdnem připsala 0,84 procentního bodu na hodnotu 14,04 procenta. Dařilo se také hlavnímu kanálu Novy, který si polepšil o 0,58 procentního bodu na rovných 18 procent, a také Fandovi, kterému přibylo 0,39 procentního bodu na hodnotu 1,70 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, která se propadla o 0,60 procentního bodu na hodnotu 1,94 procenta. Klesala také ČT 1, a to o 0,50 procentního bodu na aktuálních 16,45 procenta. Pokles se nevyhnul ani Nově Cinema, která oproti předminulému týdnu ztratila 0,26 procentního bodu a dosáhla průměrného denního podílu 4,07 procenta.

Top 10 všechny stanice (33. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce stoupal hlavní kanál Novy. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšil o 1,07 procentního bodu na hodnotu 23,09 procenta, což byl téměř stejný podíl, jakého dosáhla Česká televize jako celá skupina. Dařilo se i hlavnímu kanálu Primy, který si připsal 0,81 procentního bodu na podíl 11,16 procenta, a také Fandovi, který si polepšil o 0,32 procentního bodu na 1,91 procenta. Propadaly se zejména programy České televize: nejvíc ČT Sport, která přišla o 0,84 procentního bodu na aktuální hodnotu 1,80 procenta, a hned poté ČT 1, jež si pohoršila o 0,65 procentního bodu na 12,05 procenta. Propadl se i Smíchov od Novy, a to o 0,49 procentního bodu na hodnotu 2,36 procenta.

MINULÝ ROK: Česká televize se vrátila na pozici jedničky, meziročně rostla Prima

Z pohledu celých televizních skupin se minulý týden dařilo dvěma největším komerčním hráčům. Nejvíc v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let posilovala skupina Prima, která si polepšila o 1,19 procentního bodu na hodnotu 22,27 procenta a dostala se tak necelý procentní bod za Českou televizi. Ta si naopak nejvíc pohoršila: klesla o 1,14 procentního bodu na celkový podíl 23,13 procenta. Skupina Nova mírně rostla o 0,54 procentního bodu na celkových 34,12 procenta a zvýšila tak náskok nad ČT o dva procentní body na 11 procentních bodů. Skupina Barrandov, která v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let minulý týden rostla, u mladšího publika od 15 do 54 let mírně ztrácela. Její celkový podíl se propadl o 0,15 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta.

Kanály – průměrné podíly (33. týden 2015)
Graf podílu kanálů (33. týden 2015)
Graf podílu skupin (33. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 33. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým srpnovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíc polepšila ČT 1. Připsala si 1,70 procentního bodu na hodnotu 16,45 procenta. Skvěle se ale dařilo i hlavnímu kanálu Barrandova, který si polepšil o 1,19 procentního bodu na 6,33 procenta, což je třetí nejlepší týdenní podíl v letošním roce (po dvou prvních lednových týdnech). Dařilo se také ČT 2, která meziročně stoupla o 0,99 procentního bodu na letošních 5,16 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl o 1,30 procentního bodu na hodnotu 18,00 procenta. Zdaleka největší propad ale potkal ČT Sport, která si pohoršila o 3,74 procentního bodu na aktuálních 1,94 procenta. Klesala i Nova Cinema (- 0,68 procentního bodu na 4,07 procenta).

Pohledem celých televizních skupin si meziročně v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila skupina Barrandov. I díky dvěma novým kanálům si připsala 2,27 procentního bodu na hodnotu 7,41 procenta a zvýšila tak svůj výkon takřka o třetinu. Meziroční růst zaznamenala i skupina Nova, i když ne tak velký: polepšila si o 0,76 procentního bodu na hodnotu 26,92 procenta. Takřka na stejném výsledku jako loni zůstala skupina Prima, která klesla o čtyři setiny procentního bodu na letošní souhrnný podíl 21,87 procenta. Výraznější pokles potkal pouze Českou televizi, jež si pohoršila o 0,68 procentního bodu na hodnotu 29,94 procenta. Nebýt silného poklesu ČT Sport, Kavčí hory by ale rovněž vykázaly meziroční růst.

Content 2018 Tip Záhoř

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let meziročně z jednotlivých televizních programů nejvíce stoupala ČT 1. Polepšila si o 0,79 procentního bodu na hodnotu 12,05 procenta. Výrazněji stoupala i Prima Cool, která si připsala 0,64 procentního bodu na 5,78 procenta, což jí hladce stačilo na pozici čtyřky na trhu. Růst o 0,63 procentního bodu na podíl 23,09 procenta zaznamenal i hlavní kanál Novy. Naopak největší meziroční propad u mladšího publika zaznamenala ČT Sport, která přišla o 2,80 procentního bodu a vykázala podíl 1,80 procenta. Klesaly i televize zastupované agenturou Atmedia. V souhrnném podílu se propadly o 1,58 procentního bodu na hodnotu 2,77 procenta. Poklesu se nevyhnula ani Nova Cinema, která zaznamenala pád o 0,57 procentního bodu na hodnotu 5,59 procenta.

Meziroční pokles u mladšího publika od 15 do 54 let potkal všechny tři největší televizní skupiny v Česku. V souhrnném celodenním podílu na sledovanosti stoupala pouze skupina Barrandov. Polepšila si o 1,67 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta. Relativně malý pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o pět setin procentního bodu na 22,27 procenta. Více ztrácela skupina Nova, jež přišla o 0,31 procentního bodu na letošních 34,12 procenta, a největší pokles vykázala Česká televize, která si pohoršila o 1,27 procentního bodu na aktuálních 23,13 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?