Martin Demiger (20) a Ladislav Nosákovec (22) spolu podnikají již od roku 2006. Jejich prvním projektem byla databáze ubytování Nadovču.cz, kterou úspěšně prodali. Získané peníze investovali do vybudování portfolia cestovních webů a do e-shopu Ozdobse.cz, který je v současné době jedním z největších online prodejců šperků. Resumesimo je jejich prvním zahraničním projektem a také první zkušeností s investorem.

Zakladatelé Resumesimo: vlevo je Ladislav Nosákovec, vpravo Martin Demiger. Oblečení stylem ladí k razantnímu útoku na trh… :)
Představte nám ve stručnosti váš projekt.
Resumesimo je online aplikace na tvorbu životopisů. Přijdete k nám, vyberete si šablonu pro svoje CV, vyplníte potřebná data a my vám dodáme váš životopis v krásném PDF, které můžete poslat zaměstnavateli. Můžete si vybrat z 20 různých šablon, které můžete kdykoliv zdarma změnit. Celá služba stojí dvacet dolarů a zákazník dostane ještě klasický černobílý životopis, ebook „jak si najít práci“, online vizitku a veškeré budoucí úpravy zdarma.
Proč jste jej spouštěli? V jaké fázi se v současnosti nachází?
Resumesimo má takovou tu klasickou historii – nápad vznikl na popud našich kamarádů, kteří si stěžovali, že nemohou najít práci. A to i přesto, že rozeslali svůj životopis „náletově“ třeba na stovky inzerátů. Začali jsme přemýšlet, jak se může člověk odlišit už při poslání životopisu, aby mu personalisté věnovali více než několik obvyklých vteřin.
Na první verzi projektu jsme začali pracovat na konci roku 2010, nakonec jsme ho ale nikdy nespustili. Až na letos na jaře jsme dostali impulz od Jana Barty, kterého myšlenka online tvorby životů zaujala. Nakonec do projektu také vstoupil jako investor. Novou verzi Resumesimo jsme spustili koncem června.

Titulní stránka Resumesimo má nalákat k vytvoření vašeho lepšího životopisu. Copak byste nechtěli lepší práci?
Proč jste zvolili právě toto jméno/ značku?
Název se nám jednoduše líbil a doména byla volná – jde o spojení slov Resume (životopis) a Bellissimo (půvabný), což nám přišlo ideální. Hledali jsme spíše brand než obecná slova kvůli lepším pozicím ve vyhledávání.
Světová ekonomika nezažívá nejlepší období a počet nezaměstnaných stoupá. Ovlivnil vás i tento fakt, nebo jej považujete pouze za příležitost?
Že by nás tento fakt vyloženě ovlivnil, to se asi říct nedá, považujeme to spíše za tu příležitost a lepší startovní podmínky pro náš projekt.
Neuvažujete do budoucna i o nějaké „lidské“ formě pomoci při vytváření životopisů? Něco na způsob kontroly a korektury vložených dat. Formulář například neposoudí vhodnost fotografie atd.

Vyberete si vzor životopisu a podle něj si v několika krocích vytvoříte svůj vlastní. Data si můžete importovat z Facebooku.
Přesně takto bychom do budoucna chtěli směřovat náš projekt. Rádi bychom přidali komplexnější služby jako revizi životopisu, jeho automatické rozeslání na pracovní servery, pomoc s psaním motivačního dopisu atd.
Kolik lidí (zaměstnanců) v současnosti na projektu pracuje?
Na projektu pracujeme momentálně čtyři. Máme dva programátory, kteří se projektu věnují na full-time a my děláme vše ostatní. Na projektu je také vidět rukopis mnoha externích spolupracovníků.
Kdo je typický návštěvník (zákazník) vašeho webu? Kolik návštěvníků mohou vaše služby potenciálně oslovit?
Naším typickým návštěvníkem je žena mezi 25 až 50 lety, s průměrným příjmem, která hledá práci. Služba ale oslovuje všechny, kteří shánějí práci a potřebují si rychle vytvořit reprezentativní představení.
Životopis je věc, kterou většina lidí potřebuje několikrát za život. Lidé z oboru nám často vytýkají, že v době LinkedIn je naše služba spíše zbytečná. Není to pravda a označuji to za takovou jejich profesní slepotu. Na drtivou většinu pracovních pozic se stále posílá životopis – a ten si musíte někde udělat.
Považujete český trh za dostatečně velký pro vaši službu? Plánujete expanzi do zahraničí?
Resumesimo cílíme od začátku jako globální projekt, ČR je pro nás příliš malá. V první fázi jsme spustili verzi v USA, kde máme sice dobrou konverzi i ohlasy, ale reklama nás vyjde poměrně draho. Během toho měsíce tak spustíme mutaci v Německu, Španělsku a Velké Británii. Z posledních dvou jmenovaných zemí nám přicházejí zákazníci bez jakékoliv propagace, což je dobré znamení. Před dvěma týdny jsme spustili verzi pro Filipíny a Indii.
Na Lupě jste byli čtenáři kritizováni za to, že člověk musí projít celým formulářem, než se dozví to, že služba je placená, a cenu za ni. Proč jste k tomuto kroku přistoupili, proč zákazníka rovnou neinformujete o tom, kolik služba stojí a jaké máte odezvy na tento přístup?
Cenu nijak netajíme. Nikde nepíšeme nic o tom, že Resumesimo je zdarma, cenu uvádíme na několika podstránkách a nyní už také na homepage. V současné době připravujeme novou verzi homepage, kde bude cena uvedena ještě výrazněji, než je tomu nyní.
Samozřejmě zkoušíme několik různých verzí landing pages, nejen homepage, takže máme vyzkoušeno, že uvedení ceny nijak neovlivňuje náš konverzní poměr a zákazníky nijak neodrazuje.
Na vaší „indické mutaci“ na adrese Resumesimo.co.in máte cenu nasazenou na desetině oficiální. Nebojíte se toho, že vám bude kanibalizovat indická verze (která je v angličtině) příjmy, a jaké jsou odezvy z Indie, má pro místní uživatele služba za tuto cenu smysl?

Chcete si vytvořit „Standardní eurounijní životopis“? Jmenuje se EuroPass a jeho méně pohodlné, ale stále interaktivní vytvoření je zdarma. Co je EuroPass, se dozvíte zde.
Cena na indické (a dalších neamerických verzích) verzi Resumesima není definitivní. V každé zemí, kam nově vstupujeme, s cenou dlouho experimentujeme a hledáme optimální cenovou hladinu. Dokonce i americká verze stála v jeden moment pouze několik dolarů.
Nikoho ale asi nepřekvapí, když bude na jednotlivých verzích cena odlišná a nijak se toho, že by to návštěvníci „odhalili“ nebojíme. Je přece normální, že v každé zemí stojí služby jinak. Kadeřník v Praze stojí mnohem méně než kadeřník v Mnichově, rozhodně to ale neznamená, že by se Němci začali jezdit hromadně stříhat do ČR. Stejně tak se snažíme o to, aby si každý zájemce o tvorbu životopisu našel svou příslušnou jazykovou verzi.
Kdo jsou vaši největší konkurenti? V čem si myslíte, že jste lepší?
Aplikací a webů na tvorbu životopisů jsou na internetu stovky, trh může vypadat až přesyceně – nicméně pokud si většinu služeb projedete, zjistíte, že většina vám dodá buď vyloženě ošklivý životopis, nebo že je jeho tvorba velmi neintuitivní a složitá. Vlastní službu na životopisy má dokonce i zmiňovaný LinkedIn – ta je naštěstí zatím takřka nepoužitelná (jde spíše o neucelený výpis dat).
Jako konkurenci vnímáme pět až deset projektů, ale celkově vzato zatím nejsme v pozici, kdy bychom si jich nějak zvlášť všímali nebo s nimi bojovali o zákazníky.
Pokud by neexistoval Internet, v jaké oblasti byste se nejspíš realizovali?
Poznali jsme se přes novinařinu, takže bychom možná pokračovali v tomto směru. Případně v jakémkoliv jiném kreativním oboru, kde bychom něco tvořili.