Hlavní navigace

Jan Barta investuje 500 tisíc dolarů do barevných životopisů Resumesimo

23. 8. 2011
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Jan Barta
Držitel více než 700 tisíc domén (a sponzor sekce Startupy na Lupě) Jan Barta včera oficiálně oznámil investici do online projektu s českým rodokmenem a globálními ambicemi. Půl milionu dolarů (8,5 milionu korun) vloží do webové aplikace pro tvorbu nepřehlédnutelných životopisů Resumesimo.com.

Jak velký za svou investici získá obchodní podíl? „Jan Barta má podíl ve firmě, jež se teď zakládá v zahraničí,“ odpověděla na dotaz Lupy bez dalších podrobností mediální zástupkyně Resumisima Jitka Pavlíková. „Společníci dosud vystupovali jako fyzické osoby, protože nechtěli zakládat firmu, dokud nebude projekt vydělávat a oni v něm neuvidí budoucnost. To je prozatím veškeré info, které vám mohu poskytnout.“

Web začal fungovat v červnu ve verzi pro Spojené státy a nyní cílí na Filipíny, Brazílii, Indii či španělsky mluvící svět. Jak se píše v tiskové zprávě, „na stránkách Resumesimo.com si může kdokoli za necelých deset minut vytvořit (…) životopis, který potenciální zaměstnavatel určitě nepřehlédne“. Za CV divokých vzorů a barev platí zájemci necelých 20 dolarů. Nádavkem dostanou ještě jednu, střízlivější verzi životopisu, e-knihu a online vizitku.

Jedna z šablon, jež nabízí Resumesimo

„Životopisy vytvořené naší službou upoutají natolik, že je personalisté nezavřou se zívnutím po pár vteřinách. Odlišovat se mezi desítkami jiných žadatelů, o to jde při hledání práce především,“ vysvětluje v tiskové zprávě jeden ze dvou zakladatelů webu, třiadvacetiletý litvínovský podnikatel Ladislav Nosákovec. „Žádná registrace, žádné zdlouhavé proklikávání. Vyberete si šablonu, nahrajete nebo vyplníte svá data a během několika minut vidíte výsledek. Svůj životopis si můžete buď vytisknout, nebo hned poslat e-mailem zaměstnavateli.“

Velký rozhovor s Janem Bartou vyšel na Lupě v březnu:

Mít obrat jako Seznam je pro mě jasně definovaný cíl pro rok 2017

Web je navržen tak, že uživatel nevidí cenu služby, dokud nevyplní všechny své osobní údaje, nenahraje fotku a nevybere si šablonu. Až poté na něj vyskočí okno s cenovkou. Autoři to vysvětlují tím, že nenutí zákazníky „kupovat zajíce v pytli“, že klient zaplatí, až když vidí, co přesně dostane.

Nabízí se ale ještě jiné vysvětlení: je to trik založený na tom, že člověku, který strávil několik desítek minut vyplňováním kolonek podrobného životopisu je líto celé toto úsilí zahodit a je v této situaci svolnější zaplatit vysokou sumu. Autorům nic nebrání uvádět cenu hned na úvodní straně nebo alespoň v obchodních podmínkách, kde kupodivu také chybí. Kdyby zůstala možnost životopis na zkoušku vyplnit a pak až zaplatit, nejednalo by se o žádné „prodávání zajíce v pytli“, ale prostě jen o přístup poctivého obchodníka. Takhle Resumisimo připomíná spíš pouličního šejdíře. Snadno se to může změnit – stejně jako se během prázdnin v rámci experimentů ze dne na den několikrát změnila i samotná cena.

Koncept vymyslel Ladislav Nosákovec se svým obchodním partnerem Martinem Demigerem (20) a na konci loňského roku se pustili do práce. Porodní bolesti vylíčil zakladatel v dubnu na svém blogu. Z něj mimo jiné vyplývá, že první peníze do projektu vložil Jan Barta už letos na jaře:

Vyhradili jsme na to nějakej -celkem skromnej- budget a začali na tom dělat, na tý první verzi hlavně teda já. Ztroskotalo to na lidech. Programátor byl celkem neschopnej, neustále mu tam něco nefungovalo, byť měl od nás podrobnou a do detailu popsanou dokumentaci – prostě na to neměl. Za poslední měsíc co na tom dělal údajně dvakrát onemocněl a jednou odjel někam na hory. Trochu nám došla trpělivost, stáhli jsme ho z toho a hodili to celý k ledu (už jsme tím byli i trochu znechucení /otrávení). Zhruba po měsíci jsme se k tomu vrátili, přišlo nám to škoda, ale tentokrát že to uděláme trochu jinak – seženeme na to nějaký peníze, kancly v Praze, najdeme programátora a frčíme. Martin se tenkrát nějak začal víc bavit s JB, bavili se o tom, no a ten to nakonec po jednom společnym obědě zafinancoval. Dneska je to zhruba měsíc co na tom ofiko pracujeme a už se udělal poměrně zajímavej kus práce, takže za další měsíc s tím jdeme ven…

Tisková zpráva líčí start webu jen v růžových barvách: „Úspěch americké verze nás překvapil. Mysleli jsme si, že bude obtížné se v obrovské konkurenci prosadit, ale síla „word-of-mouth“ udělala svoje a naši první zákazníci rychle šířili povědomí o Resumesimo mezi své známé a kamarády.“

MMF24

Blog Ladislava Nosákovce obsahuje další podrobnosti:

Zaměřili jsme se původně na americkej trh, ale silně nás tam potápí vysoká cena za klik (přestože naše konverze tam byla ke 3%, deset korun za klik je prostě moc), takže teď pomalu míříme do Asie a Evropy, kde vše nasvědčuje tomu že by to mělo jít líp a kde jsou náklady levnější. Máme už spuštěné dvě další země a během tohoto měsíce spouštíme další čtyři. Celý bychom to chtěli pak pozvednout na vyšší level a přidat ke tvorbě životopisů nějaké další služby – osobně se mi líbí třeba styl Pongo Resume.

Martin Demiger a Ladislav Nosákovec spolu podnikají od roku 2006. Jejich prvním projektem byla databáze ubytování Nadovču.cz. Peníze z jejího prodeje (dnes ji provozuje přes akciovou společnost Hotel.cz jablonecký Miton) investovali do cestovních webů a do e-shopu se šperky Ozdobse.cz. Také ten nedávno prodali, podle Affilblogu za 1,92 milionu korun včetně DPH (Ladislav Nosákovec kupní cenu na svém blogu nejdřív zveřejnil, ale hned ji zase smazal). Jméno nového majitele mladí podnikatelé nezveřejnili, v době psaní tohoto článku je však web Ozdobse.cz mimo provoz. Dalším webem, který Ladislav Nosákovec prodal před třemi lety za 250 tisíc korun, a který dnes provozuje Inveo.cz, je obchod s hračkami Pongo.cz.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář. Zajímá se o digitální technologie a pozoruje, co s námi dělají. | LinkedIn | Twitter

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).