Jason Del Rey na AllThingsD udělal velký objev. Poctivě křížkoval na Facebooku reklamy, které nechce. Facebook mu ale pořád onu vykřížkovanou reklamu ukazoval. My, kdo se touto činnosti občas či soustavně na Facebooku zabýváme, víme, že toto je normální chování. A samozřejmě v rámci konspiračních teorií předpokládáme, že ten křížek tam Facebook dal jenom proto, abychom měli pocit, že „to“ můžeme ovlivnit.
Jason Del Rey si ale zaslouží uznání, protože se mu podařilo nemožné. Dostat z tiskového oddělení Faceboku výjádření. Tedy něco, co nefunguje pro některé části světa už dobré tři roky – a zdaleka nejde o to, že by snad Facebook nechtěl odpovídat „nějaké“ Lupě, on už několik let neodpovídá ani ČTK.
Ale zpět k inzerci na Facebooku. Pamatujte si, že ten křížek je tam tak nějak trochu opravdu jenom pro srandu králíkům
. Ačkoliv je technicky možné, aby uživatel přestal dostávat reklamy od zvoleného inzerenta, křížek funguje jenom pro tu jednu konkrétní adresu (URI), na kterou inzerát cílí.
A jak už to tak u Facebooku chodí, Jasonovi odepsali že „pracují“ na změně a jejich inzertní systém projde přestavbou během „příštích“ měsíců. Dokonce se prý možná dočkáme i toho, že „vykřížkování“ se bude týkat i inzerce zobrazované na mobilních telefonech. Protože tam, klasicky, to nemá vůbec žádný vliv.