Hlavní navigace

Rockaway se rozšiřuje do Ameriky. Otevírá pobočku v Silicon Valley

5. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Investiční skupina kolem Jakuba Havrlanta začíná po letní expanzi v oblasti e-commerce zvyšovat důraz i na startupy.

Nový muž Rockawaye pro startupy začal úřadovat. Dušan Zábrodský otevírá novou pobočku ve Spojených státech. Jako první začal zázemí americké kanceláře a výhody přítomnosti na americkém trhu využívat tým holešovického Socifi, který Havrlantův fond zainvestoval na začátku října

“U portfoliových projektů hledáme především možnost vstupu na globální trh, když se chce technologická společnost dostat na světovou úroveň, má to bez zastoupení v Silicon Valley hodně těžké,“ vysvětluje důvody otevření nové pobočky Zábrodský. 

Zároveň Rockaway otevírá nový program, v rámci jehož chtějí hledat nové firmy. Prvního setkání Investors Day využila dvacítka startupů, přičemž jen dva pocházely z Česka. “Nechceme přijít o nikoho, kdo může přijít s ‚next big thing‘. Jde o otevřenou platfomu, takže o schůzku může požádat každý, kdo je přesvědčený, že má unikátní řešení s vysokým tržním potenciálem,” říká Zábrodský.

KL24

Havrlant skupinu staví tak, aby mohly všechny firmy využívat společné zázemí. "V podstatě vzniká taková interní agentura složená ze všech startupistů, se kterými spolupracujeme. Mohou si navzájem pomáhat,” vysvětluje mluvčí Rockaway Michaela Papežová s tím, že Zábrodský a další manažeři pomáhají firmám podobně jako třeba startupové akcelerátory. 

„Od definice vize, strategie přes nastavení struktury až po vybudování prodejních kanálů. S každou firmou pracujeme šest až dvanáct měsíců tak, abychom je dostali do další fáze, kterou může být vstup strategického partnera,“ vyjmenovává Zábrodský. Cílem skupiny však není prodávání startupů, ale naopak jejich rozvoj. „Cílem je najít partnera, ale to neznamená, že bychom v tom okamžiku odcházeli,“ dodává.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).