Hlavní navigace

TV V1 může zvýšit pokrytí, Walmark má platit a byl na TV Barrandov favorizován prezident Zeman?

Autor: Televize Barrandov
Bohumil Herwig

RRTV rovněž odsouhlasila RTV Cheb převod obchodních podílů ze všech stávajících společníků na společníka nového a zahájila řízení o přestupku s Barrandov Televizní Studio.

Doba čtení: 3 minuty

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV, Rada) na svém 22. zasedání konaném 19. prosince 2017 projednala 48 bodů programu, vyhodnotila 65 stížností diváků a posluchačů, vydala dvě upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení tří správních řízení. Vyžádala si také jedno vysvětlení a ve dvaceti případech se rozhodla věc odložit. Uložila i jednu pokutu ve výši 20 000 Kč společnosti iDST, s. r. o. pro porušení licenčních podmínek.

K TÉMATU: RRTV opět rozporuje koncept dárků u teleshoppingových pořadů

Snadnější přehrávání on-line obsahu napříč Evropou? Ano, ale…

RRTV: dvě správní řízení a jedna nová audiovizuální mediální služba na vyžádání


archiv

Rádio Blaník.

Rozhlasové vysílání: Rádio Blaník zahájilo na 97,4 MHz

  • Rada uděluje společnosti RTV Cheb souhlas s převodem obchodních podílů ze všech stávajících společníků na společníka nového, a to PhDr. Petra Dvořáka.
  • RRTV se seznámila s oznámením provozovatele Media Bohemia spočívajícím v zahájení vysílání programu Rádio Blaník na kmitočtu Břeclav, 97,4 MHz, 100 W na základě udělené licence.

KL2018 Tip nominace

TV vysílání: Východočeská televize může zvýšit pokrytí

  • Rada udělila souhlas provozovateli VČTV, s. r. o. (Východočeská televize) se změnou územního rozsahu vysílání „na Královéhradecký a Pardubický kraj, okresy Středočeského kraje: Kutná Hora, Kolín, Nymburk“, v souladu se stanoviskem Českého telekomunikačního úřadu.
  • Rada se seznámila s písemným vyjádřením provozovatele J. D. Production ve věci možného neoprávněného provozování TV vysílání programu Regionální televize TVS na YouTube a rozhodla se s ním zahájit řízení pro možné porušení zákona.
  • Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Barrandov Televizní Studio, a. s., jakým způsobem je do pořadu Duel Jaromíra Soukupa „umístěn produkt a jak toto umístění zohledňuje ustanovení § 53a odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., které stanovilo, že umístění produktu je v pořadech přípustné pouze v kinematografických dílech, ve filmech a seriálech vytvořených pro televizní vysílání nebo pro audiovizuální mediální služby na vyžádání, ve sportovních a zábavných pořadech, a to za podmínky, že se nejedná o pořady pro děti.“ RRTV se také rozhodla zahájit s provozovatelem řízení o přestupku, kterého se mohl dopustit tím, že do pořadu Duel Jaromíra Soukupa, odvysílaném dne 7. září 2017, zařadil prezentaci titulů časopisů Týden, Sedmička, Exkluziv a dalších.
  • Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu, kterým byla zamítnuta kasační stížnost proti rozsudku Městského soudu v Praze, jímž byla zamítnuta žaloba společnosti Walmark proti rozhodnutí Rady ze dne 14. 4. 2015 o uložení pokuty ve výši 50 000 Kč.

  • Rada v rámci své kompetence žádá provozovatele Barrandov Televizní Studio, a. s., o podání vysvětlení, jaký je formát pořadu Aréna Jaromíra Soukupa, vysílaný vždy v úterý v 21:25 hodin na stanici Televize Barrandov. A jakým způsobem zajišťuje, aby bylo v rámci pořadu dbáno zásad objektivity a vyváženosti vzhledem k tomu, že ve vydání z 5. prosince 2017, ve kterém byl hostem mluvčí prezidenta republiky Miloše Zemana, Jiří Ovčáček. „Moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, ani zde nedocházelo k ‚ostrým výměnám názorů mezi hostem a publikem‘, jak slibuje anotace pořadu zveřejněná na internetových stránkách provozovatele. Publikum naopak vyjadřovalo hostu, potažmo prezidentu Zemanovi, svoji podporu. Uvedené vydání, vysílané v období před prezidentskými volbami, bylo koncipováno takovým způsobem, že výrazně favorizovalo jednoho z kandidujících, stávajícího prezidenta, Miloše Zemana. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy.“

IPTV/VoD: analyzovalo se mj. i Voyo

  • Rada se seznámila s analýzou audiovizuální mediální služby na vyžádání Voyo poskytovatele TV Nova, s. r. o., analýzou internetové televize poskytovatele Obbod, s. r. o., a Czech News Center, a. s.
  • Rada provedla výmaz poskytovatele HBO Netherlands Channels, s. r. o., z Evidence audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání v souvislosti s uplynutím jednoho roku od ukončení poskytování audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání „Netherlands On Demand“ a „HBO GO Netherlands“.
  • Rada provedla výmaz poskytovatele Seznam.cz, a. s., z Evidence audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání v souvislosti s uplynutím jednoho roku od ukončení služby Mixer.cz.
Našli jste v článku chybu?