Hlavní navigace

Růst Primy family se nezastavil ani minulý týden, blíží se podílu 19 %

23. 3. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
23. 3. 2012

UVNITŘ GRAF A TABULKA Mimořádně úspěšné jaro prožívá Prima family. Za poslední čtyři týdny její průměrný celodenní podíl na dospělém publiku neustále stoupá a minulý týden se přiblížil hodnotě 19 procent. To je víc než o procentní bod lepší výsledek než před rokem touto dobou. Minulý týden ale posiloval také hlavní program Novy, zatímco první program České televize se propadnul na druhý nejhorší týdenní výsledek v letošním roce. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) zajišťuje společnost Mediaresearch.

Primu family minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,91 procenta dospělého publika, což je o 0,49 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Prima family mírně klesla na průměrných 18,40 procenta, ale opět uhájila pozici dvojky na trhu před klesající ČT 1. Mírný pokles postihnul Primu Cool, která si v celodenních číslech pohoršila o 0,14 procentního bodu na hodnotu 3,76 procenta a v prime time vykázala průměrný podíl 3,70 procenta. Prima love opět mírně poposkočila na svůj dosavadní rekord, když si v celodenních číslech polepšila o jednu setinu procentního bodu na 2,24 procenta. V prime time ale klesla na průměrných 1,89 procenta.

Televizi Nova dávalo minulý týden přednost 26,71 procenta dospělého publika, což je o 0,62 procentního bodu více než minule. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let si polepšila o 0,21 procentního bodu na 29,05 procenta. Ve večerních časech pak vykázala u dospělého publika podíl 31,78 procenta a u skupiny D15–54 dokonce 34,07 procenta. Nova Cinema ale mírně klesla, u dospělého publika v celodenním průměru o 0,14 procentního bodu na hodnotu 4,76 procenta, u skupiny D15–54 o 0,29 procentního bodu na hodnotu 6,09 procenta. V prime time pak zaujala 4,65 procenta dospělého publika a 5,76 procenta publika od 15 do 54 let.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Česká televize minulý týden spíše klesala. Nejvíce pak program ČT 1, který po celý den zaujal v průměru 15,77 procenta dospělého publika, což je o 0,43 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech si Jednička polepšila na průměrných 17,38 procenta, ale i tak zůstala celý jeden procentní bod za Primou family. Klesal i program ČT 2, který vykázal vůbec nejhorší týdenní výsledek za celý letošní rok: 3,57 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,48 procentního bodu. V prime time pak Dvojka vykázala podíl 2,85 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Poklesu se nevyhnula ani sportovní ČT 4, která ale i tak vykázala nadprůměrný celodenní podíl 4,05 procenta. Bylo to však o 0,12 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech pak Čtyřka dosáhla průměrného podílu 3,96 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, který minulý týden stoupal, tak byla zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech si polepšila o 0,15 procentního bodu na hodnotu 4,79 procenta a dokonce porazila Novu Cinemu (zůstala ale za Barrandovem coby čtyřkou na trhu). Během prime time podíl ČT 24 tradičně klesnul, tentokrát na hodnotu 3,24 procenta.

wt100 2024 EARLY

Mezi klesající televize se minulý týden zařadil i Barrandov, který si ale díky poklesu Novy Cinemy podržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě family a ČT 1. Po celý den jej sledovalo v průměru 5,18 procenta dospělého publika, což je o 0,28 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase Barrandov zaujal 4,81 procenta dospělého publika a pozici čtyřky na trhu uhájil, i když jen těsně.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,94 procenta, což je o 0,14 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,37 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,32 procenta, o 0,18 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,97 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).