Příprava kategorizace internetových médií, která by měla přinést zpřehlednění výstupů o návštěvnosti webů (a tím i více peněz do internetové reklamy), postoupila do další fáze. Pracovní skupina v rámci Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), která na pravidlech kategorizace pracuje, se shodla na následujícím stromu kategorií, do kterých by se měla jednotlivá média (zapojená do projektu NetMonitor) zařadit:
- Vyhledávání, katalogy
- Služby – mapy, email, jízdní řády
- Zpravodajství (domácí a zahraniční)
- Sport
- Bulvární zpravodajství, společenské magazíny
- Životní styl, hobby
- Cestování
- Reality, servery o bydlení
- IT servery, web, SW,HW
- Mobilní komunikace, digi, foto, video
- Ekonomika, finance, právo
- Komunitni servery, chaty, seznamky
- Media – tv, radia
- Auto-moto servery
- Hry, zábava, hudba, film, kultura, děti
- Obchod, prodej, inzerce
- Pracovní servery
- Servery zameřené na ženy a zdraví
- Titulní stránky serverů
Samotná metodika pro zařazování médií je stále v přípravě, podle našeho neoficiálního zdroje však bude možné každý web rozdělit až na tři části, které se budou moci zařadit do některé kategorie samostatně, aniž by web přišel o možnost uvádět se ve vybrané kategorii celý. To může pomoci velkým webům s mnoha sekcemi, na druhou stranu tím celý systém kategorizace poněkud ztratí na přehlednosti.
Více o kategorizaci online médií a související problematice si můžete přečíst v článcích Potřebuje český Internet kategorizaci online médií? a Co říkají vydavatelé online médií na kategorizaci NetMonitoru?.