Hlavní navigace

Samsung se chce stát startupem. Čeká ho totální proměna

24. 3. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jihokorejská firma chce vyzkoušet model, se kterým experimentují i další velké korporace – nechat se trochu provětrat startupovým přístupem.

Až vojenský režim vládl v některých divizích Samsungu. To by se teď mělo změnit. Firma v rámci projektu Startup Samsung chce omezit „zkostnatělé hierarchické postupy, zbytečné schůze a přesčasy a zavést pracovní prostředí, které podporuje dialog a inovační aktivitu.“ Zní to jako pohádka, ale možná to za pokus stojí.  O novince informovala agentura AP

Firma chce znovu nastartovat svůj růst. Doráží na ni především čínská konkurence, která se velmi rychle vyměňuje z pozice levných „kopírek“ a přichází i s vlastními inovacemi. 

Zavést novou, a s poměry v asijských ekonomikách víceméně neslučitelnou, firemní kulturu bude těžké. Tři sta tisíc zaměstnanců nemusí změnu přijmout a firma tak může přijít o svou flexibilitu a rychlost. Některé uvolňující změny už ale přesto v minulosti prošly. Firma zavedla pružnou pracovní dobu, uvolnila standardy pracovního oblečení o víkendech a už ani neplatí povinnost chodit na firemní popracovní alkoholové sešlosti. 

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

V tuzemsku se se startupy seznamuje třeba ČEZ nebo Česká spořitelna. Spousta věcí se dneska rychleji a efektivněji vyvíjí ve startupech. Zároveň je to trochu bublina, ale přesto to v rozumné míře lze zkombinovat. Někdy je dost těžké to naroubovat na korporátní procesy. Inspiraci si ze startupů bereme. Poslední rok se snažíme dělat rychlé piloty – tedy neladíme věci do posledního detailu, ale jdeme se službou ven rychle, otestujeme ji na menším vzorku zákazníků a hned víme. Klasické startupové pravidlo praví, že pokud se za první verzi produktu nestydíte, tak jste ji ladil moc dlouho. Podobný styl uvažování se snažíme prosadit v korporaci,“ tvrdí v rozhovoru pro Lupa.cz Ladislav Barta z ČEZ.

Sázku na propojení korporací a startupů už udělal nejen TechSquare, ale i pořadatelé loňského Startup Summitu, kde svůj nový startupový program představilo O2. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).