Hlavní navigace

„Santa“ Jágr s dětmi byl neetický, rozhodla Rada pro reklamu

26. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

26. 1. 2012

UVNITŘ VIDEO Reklama sázkové kanceláře Sazka, v níž byl situován Jaromír Jágr, tvář společnosti, do role Santa Klause, je neetická. Rozhodla o tom Rada pro reklamu (RPR), k níž podala stížnost konkurenční loterijní firma Fortuna. O rozhodnutí informovala agentura ČTK. Radě se nelíbilo, že spolu s Jágrem v reklamě vystupují i malé děti. Správně se tu nemá objevit člověk mladší 25 let. Podle Sazky kodex porušen nebyl.

Lupa tip MF temata2

ČTĚTE TAKÉ: Reklama Kofoly Extra bylinkové je neetická. Kvůli vztahu žáka a učitelky

Toto rozhodnutí (vyhovění stížnosti společnosti Fortuna) přijala většina členů arbitrážní komise přesto, že reklama samotná k sázení nevybízí, a rozpor s kodexem tedy není přímý. Reklama na sázkové hry by však měla podléhat přísnějšímu režimu podobně jako reklama na alkohol nebo tabákové výrobky, cituje agentura s prohlášení RPR. V tomto spotu se neobjevuje výzva k účasti na jakékoli hře Sazky ani výše jackpotu nebo jiné produktové benefity, brání se Sazka. Sazce však žádná sankce nehrozí, protože RPR nemůže ukládat žádné pokuty či sankce.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.