Jack Dorsey, CEO Twitteru, zvěsti o konci 140 znakového omezení pro příspěvek označuje za přehnané. „Zůstane to tak, jak to je,“ říká Dorsey v rozhovoru.
Ale znáte to, ještě před pár týdny tvrdil, že algoritmické zobrazování Tweetů (místo chronologického) se nechystá, aby za pár dní náhle přišlo. A zrovna minulý týden se objevil další oblíbený trik: Twitter tuto funkčnost zapnul všem.
Jedna ze základních taktik, kterou známe ze stovek případů v minulosti, spočívá nejprve ve vyvolání panických obav z nějaké změny, stupňování paniky a následného ujištění, že nic se vlastně dít nebude. Aby o pár týdnů či měsíců změna prostě přišla. Případně firma změnu zavede a pak dlouhé měsíce popírá, že by k ní došlo. Tuto metodu velmi často používá Facebook, zejména tam, kde změnu není možné snadno vidět.
Twitter má se 140 znaky problém: pro nové uživatele je to jedna z nejsilnějších bariér. Omezení příspěvku na délku SMS je pro ně nesmyslné a nemají důvod se přizpůsobovat. Nikde jinde nic takového řešit nemusí.
Není to samozřejmě jediný zásadní problém Twitteru pro nováčky. Twitter především dělá maximum pro to, aby založení nového účtu maximálně zkomplikoval. Noví uživatelé nechápou, proč se sdílení říká „retweet“ a proč není možné prostě pod příspěvkem diskutovat. Moc nechápou ani nový „quote retweet“ – všude jinde je to opět prosté sdílení.
A přidat si k tomu můžeme také zmatení mysli se zmínkami, odpověďmi, odkazy užírajícími znaky z tweetu, stejně jako chybějícími znaky, protože jste přiložili obrázek (těch ostatně můžete připojit pouze omezený počet).