Seznam.cz se po čtyřech letech chystá zásadně proměnit podobu realitního serveru Sreality.cz. Jaké změny jsou na uživatele přichystány, je možné již nyní zhlédnout na veřejné beta verzi, kterou Seznam zveřejnil v průběhu včerejška. Jak ale upozorňuje, jedná se o nehotovou verzi, která před ostrým nasazením dozná ještě mnoha změn.
"Veřejná beta verze Sreality.cz určitě není dokonalá a je na ní stále hodně práce. Jsme zvědaví, jak se lidem, ale i realitním kancelářím bude líbit. Za jakoukoliv zpětnou vazbu, která nám pomůže službu ještě více vylepšit, budeme moc rádi. Své připomínky nám lidé mohou psát na info@sreality.cz,“ uvedla Lenka Pukančíková, produktová manažerka Sreality.cz.
Nová podoba Sreality.cz na první pohled nezapře inspiraci v již redesignovaném online katalogu Firmy.cz. Domovské stránce vévodí dlaždice, které Seznam označuje jako navigační tlačítka či kartičky.
U výpisu hledání nabídek hraje nově, podobně jako u Firmy.cz, mnohem větší roli mapa. Ta zabírá buď celou polovinu nebo čtvrtinu obrazovky. Uživatel tak má možnost vidět, kde přesně se jednotlivé byty či domy nacházejí.
"Propojením Sreality.cz s velmi podrobnými podklady Mapy.cz chceme lidem zkrátit často dlouhé hledání doplňujících informací. Takhle si velice rychle mohou zjistit třeba to, za jak dlouho budou městskou hromadnou dopravou v práci, nebo jak daleko je dobrá restaurace s dětským koutkem. Do mapy přidáme však pouze ty nabídky, které mají uvedenou přesnou adresu. Doufáme, že díky tomu budou prodávající tuto adresu zadávat mnohem častěji. Zároveň jsme na konec inzerátu doplnili pole, díky kterému lze rychle kontaktovat daného realitního makléře,“ vysvětluje Jan Mertl, manažer serveru Sreality.cz.
Výpis jednotlivých nabídek je nově založen hlavně na fotografiích. Místo jedné dominantní fotky se zobrazují rovnou tři. S tím souvisí i to, že pro zobrazení inzerátu bude k němu nutné nahrát alespoň tři fotografie. „Od 26. 8. 2014 se budou ve výpisech objevovat už jen takové nabídky, u kterých jsou nahrány alespoň tři fotografie,“ konstatují zástupci Sreality.cz. Dá se tedy předpokládat, že do ostrého provozu by nová podoba realitního serveru mohla jít ještě před začátkem školního roku.
Změny se dotknou i reklamy. „Ve výpisu nabídek ponecháváme oblíbený Tip Regionu, tedy přednostní výpis cílený podle krajů posilující prezentaci nemovitostí na předním místě. Tuto pozici chceme ještě zatraktivnit tím, že bude pouze jedna (do teď byly tři). Zachováváme také tzv. topování, které si stále udržuje svoji popularitu,“ říká Mertl. Dodává ale, že chystané změny nebudou znamenat zdražení inzerce.
Zdroj: Sreality.cz blog a Sreality.cz