Tržby Seznamu vzrostly meziročně v roce 2011 o 19 % na 2,68 mld Kč. Provozní zisk je přes 1 mld Kč a Seznam odvede na daních 200 milionů Kč.
Jak se podílí na tržbách Seznamu jednotlivé segmenty jeho služeb? Zatímco dříve se čtyři hlavní segmenty podílely zhruba čtvrtinovým vyrovnaným podílem, dnes fulltext a sklik dělají 30 % obratu, firmy.cz dělají 20 %, display a oborová reklama mají po 25 % procentech. Display reklama se Seznamu nijak hluboko nepropadla, stejně tak podíl tržeb z Firmy.cz se snížil proto, že celkový souhrn tržeb narostl, když významně narostl podíl tržeb z fulltext Skliku.
Homepage Seznamu se pohybuje na penetraci 80 % počtu uživatelů (RU) na českém internetu. Seznam v roce 2011 provedl několik akvizic, když odkoupil digitální část Plan Studia, z něj je dnes dceřinka Mapy.cz, s.r.o.
Druhou velkou akvizicí byl nákup zbývajícího (polovičního podílu) ve společnosti Global Inspiration, provozovateli videoportálu Stream.cz, který integrovala do sebe. V roce 2010 měl Stream.cz ztrátu 20 milionů Kč, v roce 2011 už byl po restrukturalizaci na nule. Při ní ale došlo k významnému osekání produkce vlastního obsahu, což se v budoucnu může ještě projevit.
Seznam měl 867 zaměstnanců ke konci 2011, 933 bylo k 1.6.2012 a do konce roku chce dalších 30–40 lidí. Nejsou započítáni brigádníci, například z týmu pro podporu fulltextu.
Seznam chytil svěží vítr. Nové služby, orientace na místní trh, více experimentů, méně napodobování. Přečtěte si podrobnosti ve článku Seznam útočí na svůj coolness faktor.
Chystá se pro rok 2012
Významné projekty Seznamu spuštěné či inovované v poslední době: Sport, kde Seznam byl podle slov Pavla Zimy „inovativní snad až moc“, když jej zjednodušil příliš. Na odezvu uživatelů ale Seznam rychle reagoval a podle Zimy je budoucí cestou spíše „rychle zkoušet a reagovat na odezvu, než tři roky něco analyzovat a nechat si ujet vlak“. Dalším zajímavým projektem je Mixer.cz s nabídkou poslechu hudby online. Počasí.cz má evokovat pohled z okna, detailně jsme jej zhodnotili zde. Dokončuje se nový Email.cz, blíží se do finále a testuje jej padesát tisíc uživatelů. Téměř denně jsou do provozu nasazovány úpravy, které reagují na odezvu uživatelů. Jednou z novinek jsou například velké náhledy příloh tak, aby bylo na obrázku vidět, co v příloze je. Náhled via Office WebApps funguje i pro náhledy dokumentů z Office Microsoftu. O chystaném novém Email.cz jsme vás podrobně informovali zde.
Vyhledávání bylo rozšířeno o 400 milionů zahraničních dokumentů, takže vzrostlo prakticky na dvojnásobek. Vybírány jsou jen důležité zahraniční stránky. Ambicí pro letošní rok je zaindexovat celý slovenský internet.
Sklik pracuje na zvyšování relevance inzerátů v hledání i v kontextu, je s tím spojen výzkum ukazující rozpory mezi relevancí a mezi CTR.
Pro letošní léto se chystají nové turistické mapy. Nejmenší měřítko map bude 1:5000, zatímco dneska je běžný detail 1:50 000. „Toto rozlišení umožní zanést do map prakticky každou pěšinku v lese, každý barák,“ říká Pavel Zima. Zapracovávány budou také podněty uživatelů – hlášení změn. Během dne by se tak do map mohly promítnout změny, které uživatelé nahlásí. Další novinkou bude Turistický plánovač. Bude fungovat pro kola, ale i pro pěsí turisty. Řekne vám třeba i to, po které značce a kam máte jít, abyste došli do cíle. Mapové podklady také bude možno uložit si pro offline provoz a používat ji jako plnohodnotnou turistickou navigaci v terénu. Turistická mapa bude spuštěna v červenci a ve stejný den se objeví v mobilních aplikacích.