Hlavní navigace

Show Leoše Mareše v datech: jak je úspěšná na Primě a jak na Mňam TV?

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY – Pořad se ještě „hledá“, potřebuje si vytvořit tvrdé jádro diváků. Zatím jen v jednom případě dosáhl lepších výsledků než celodenní podíl Primy.

Doba čtení: 5 minut

První týden vysílání má za sebou Show Leoše Mareše, „první opravdová late night show v Česku“, jak ji nazývá Prima, která pořad přebírá od provozovatele lifestylové televize Mňam TV, společnosti CE Media. Jak se čerstvé programové novince Primy daří a pomohla k lepším číslům Mňam TV, která show vysílá necelý den po Primě? Na nějaké dalekosáhlé závěry je sice ještě brzy, ale první čísla ledasco napovídají. Například, že čeští diváci ještě nejsou zvyklí na to, že by jim televize okolo půlnoci nabízely premiérové pořady místo tradičních repríz. Pozdní vysílací čas je pro Show Leoše Mareše limitem, ale zároveň určitou výhodou: může vychytat „mouchy“, aniž by si toho všiml nějak výrazný počet diváků, a jakmile si bude jistější, může ho Prima přesunout do lepšího času.

Nejúspěšnější díl měl 79 tisíc diváků

Sledovanost úvodních čtyř dílů Show Leoše Mareše, které Prima vysílala minulý týden od pondělí do čtvrtka s obvyklým začátkem o půlnoci, se pohybovala od 50 do 80 tisíc dospělých diváků. Pořad obvykle zaujal jednoho z deseti diváků u televizních obrazovek. Výjimkou bylo středeční vydání, které vidělo rekordních 79 tisíc dospělých diváků a 13,52 procenta publika. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou ale Prima neobchoduje, dokonce středeční Show Leoše Mareše oslovila rekordních 18,73 procenta publika, což je na Primu silně nadprůměrná hodnota. Ve skupině diváků od 15 do 65 let, na kterou chce Prima od příštího roku prodávat reklamu, dosáhla středeční show rovněž nadprůměrného podílu 14,53 procenta.

Právě na cílovou skupinu 15 až 65 let už Prima v tuto chvíli cílí při sestavování programu, aby si připravila půdu pro změnu obchodování reklamních časů. Show Leoše Mareše v této divácké kategorii obvykle vykazuje lepší čísla než v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let. Jedinou výjimkou během minulého týdne bylo čtvrteční vydání, kterému se dařilo lépe v širší kategorii diváků nad 15 let, přičemž slabou většinu jeho diváků tvořili lidé starší 54 let. To se u předchozích vydání Show Leoše Mareše nestalo. V ratingu se výkon pořadu v nynější cílové skupině Primy (D15+) a té budoucí (D15–65) nijak nelišil, takže by v podstatě bylo jedno, zda televize obchoduje na všechny dospělé diváky, nebo jenom na ty do 65 let.

Něco jako Ranní show Evropy 2

Z prvních čtyř vysílání Show Leoše Mareše není patrné, že by její výkon nějak zásadně ovlivňoval čas nasazení, který se v různých dnech lišil až o půl hodiny. Zatímco v úterý pořad začínal ve 23:38, ve čtvrtek odstartoval až sedm minut po půlnoci, přesto si například v podílu na publiku vedl lépe než úterní vydání. Zásadou u talk show (ať už je to late night nebo jiné typy) je dosáhnout návykovosti. Jakmile se jednou vytvoří – a myslím, že jsme toho byli svědky jak u Krause, tak i Šípa – musejí o ni programoví pracovníci stále pečovat. Když se podíváte na strukturu večerního programu na ČT 1, zjistíte, že zařazení Všechnopárty má svou logiku – mimo jiné umožňuje divákovi, aby zůstal u nabídky zmíněného programu celý večer. Pak nevadí drobné posouvání vysílacího času, protože je pořád v nějaké logice zařazení, říká analytik České televize Milan Kruml.

Formát late night show, kterému se v Česku dosud blížila pouze Show Jana Krause či její předchozí podoba na České televizi (Uvolněte se, prosím!), přitom není úplně jednoduchou disciplínou. Ve Spojených státech, kde tento typ diskusně-zábavného pořadu vznikl, si ji drží každá větší televizní stanice a moderují ji ostřílení televizní matadoři, většinou výrazně starší než Leoš Mareš. Jde o dlouhodobé projekty s mnohaletou historií, u kterých je problém najít náhradu, když moderátor skončí. U late night se od moderátora očekává jistá kontroverze, překvapení, výrazná prezentace osobních názorů a postojů – čehož ale nelze dosáhnout s každým hostem, navíc se u nás prezentace osobního názoru dost často považuje za něco „neslušného“, vysvětluje Milan Kruml. U Show Leoše Mareše jsme ale zatím spíše svědky zábavných skečů podobných Ranní show Evropy 2, v níž Mareš rovněž vystupuje s Patrikem Hezuckým, stejně jako na televizní obrazovce.

NMI18_Urban

Mňam TV si sledovanost nevylepšila

Nabízí se otázka, jak by to s Show Leoše Mareše dopadlo, kdyby ji – podle původního plánu – vysílala pouze lifestylová Mňam TV. Ta chtěla na Marešovi stavět i svoji marketingovou kampaň. Nakonec se ale poměrně překvapivě rozhodla největší programový trhák svěřit Primě a sama ho vysílá až následující den ráno od 8:00. Jakých dosahuje čísel? Přesné hodnocení ještě nemáme, očekáváme ho společně s týdenními daty za uplynulý týden. S celodenním podílem Mňam TV to ale významně nehnulo, řekl serveru DigiZone.cz mediální zástupce Mňam TV Josef Bouška. Nápad na spolupráci s Primou podle něj padl při jednání obou televizí o obchodní spolupráci. Mňam TV uvažuje o odchodu z mediazastupitelství Atmedia a poohlíží se po možnosti nechat se zastupovat Media Clubem, který vlastní Prima.

Mňam TV zároveň hledá strategického partnera pro monetizaci svých pořadů a další videoprodukce na internetu. I s tím by jí Prima dokázala pomoci. Dohoda na sdílení Show Leoše Mareše je tak jen jedním dílkem z celé mozaiky vzájemných vztahů Mňam TV a Primy, jejichž vzájemná provázanost by mohla do konce letošního roku nabýt mnohem významnějších kontur. Provozovatel Mňam TV nadále zůstává producentem Show Leoše Mareše, na nízké sledovanosti tohoto pořadu na své vlastní obrazovce tedy neprodělává, zároveň se ale připravil o hlavní programový tahák podzimu. Mňam TV sice zůstává výhoda možnosti vysílání sestřihů toho nejlepšího, co v show zaznělo od pondělí do čtvrtka, ale musí nějak doručit potenciálním divákům informaci, kdy a kde by si mohli tento sestřih naladit (v programu Mňam TV se zatím neobjevuje).

Našli jste v článku chybu?