V pátek překročila stránka Shakiry hranici sto milionů fanoušků a na Stránce se objevila jednoduchá infografika, ukazující některé informace o fanoušcích – má ale pouze 2605 nasdílení, 5675 komentářů a 213 tisíc líbí.
Ukazuje to, že 100 milionů fanoušků už zdaleka nevytváří tak vysoký engagement u jednotlivých příspěvků, jak bylo na Facebooku zvykem.
Shakiru samozřejmě najdete i na Twitteru (@Shakira), kde s 26 miliony sledujících patří také mezi špičku, byť na vrcholek má ještě dlouho cestou. Jedničkou a dvojkou Twitteru je posledních několik měsíců Katy Perry a Justin Bieber (54 a 52 milionů sledujících).
Aktivita fanoušků na Stránce Shakiry. Prolomení 100 milionů samozřejmě přineslo významný růst. (Zdroj: www.zoomsphere.com)
Nejsledovanější celebrity na Facebooku
Podle dat jak z české služby www.ZoomSphere.com tak PageData, můžeme dojít k následujícímu žebříčku deseti nejsledovanějších celebrit na Facebooku.
- Shakira – 100 508 377
- Cristiano Ronaldo – 92 036 212
- Eminem – 91 893 018
- Rihanna – 89 112 580
- Vin Diesel – 81 415 144
- Michael Jackson – 76 939 393
- Katy Perry – 72 507 292
- Justin Bieber – 71 987 404
- Will Smith – 69 295 724
- Bob Marley – 67 734 345
Čím se Shakira postarala o vzestup na první místo
Pokud se podíváte do historie Stránky Shakiry na Facebooku zjistíte, že ještě před pár lety byla bezvýznamná, bez reakcí fanoušků. O úspěch se postaraly až příspěvky z poslední doby. Například fotografie Shakiry z mistrovství světa ve fotbale přinesla 3 a půl milionu líbí a patří aktuálně mezi nejvíce populární fotografie na Facebooku.
Před pět lety měla Shakira okolo 300 tisíc fanoušků, letos v březnu předstihla Rihannu a posledním vzestupům nepochybně pomohl hlavně již zmíněný fotbalový turnaj. Ze současných 100 milionů fanoušků je skoro jedenáct milionů z USA a necelých 9 milionů z Indie.
V žebříčku následují Mexiko, Brazílie, Turecko, Francie a Indonésie. V sousedním Polsku má Shakira přes milion fanoušků. Kolik jich má z Česka bohužel nevíme, číslo je rozhodně menší než 400 tisíc, protože Česko zůstává ve skupině „ostatní neidentifikovatelné země“.
Za vzestupem je samozřejmě tvrdá práce a investice do marketingu, samozřejmě v globálním měřítku, ale také přímo do reklamy a marketingu na Facebooku.
Plnit Stránku v několika jazycích (vedle angličtiny najdete i španělštinu, němčinu, francouzštinu a dokonce i ruštinu) není možné bez peněz a také lidí, kteří se o to starají. Byť v médiích Shakira uvádí, že řadu příspěvků a fotografií pořizuje sama.
Stránka Shakiry samozřejmě není jen cílem aktivit fanoušků, ale také falešných účtů a záplavy spamu. Vedle obscénních komentářů a pornografie se v komentářích objevuje snaha využít popularity pro přivádění návštěvníků na cizí weby. Stačí si projít příspěvky a podívat se na ty nejvíce populární.
Shakiru mimochodem najdete i na Google+ s více než čtyřmi miliony sledujících a pravidelně udržovanou Stránkou. Jedničkou zde není – tou je velmi pravděpodobně Lady Gaga s 8,7 miliony fanoušků.