Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne Barrandov, meziročně nejvíc posilovala Nova Cinema

22. 9. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – ČT 1 sice zastavila pokles, ale meziročně se v celodenním podílu na dospělém publiku propadá o víc než dva procentní body – nejvíc ze všech

Mezitýdenní vývoj (vs. 37. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Televize Barrandov minulý týden zaznamenala největší růst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech tuzemských televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,38 procentního bodu na hodnotu 4,42 procenta. O něco menší, i když podobný růst o 0,36 procentního bodu na podíl 4,35 procenta zaznamenala i ČT 2, která však Barrandovu (a také Nově Cinema) podlehla. Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala ČT Sport, která se propadla o 1,14 procentního bodu na hodnotu 2,56 procenta. Významněji klesala i zpravodajská ČT 24, jež si pohoršila o 0,22 procentního bodu na podíl 4,18 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 nezastavila pokles, meziročně ztrácí nejvíc ze všech televizí

Z hlediska souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin na publiku starších 15 let minulý týden stoupala pouze skupina Prima. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,35 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,00 procenta. S výjimkou mírného poklesu Primy Zoom stoupaly všechny kanály této skupiny. Mírný propad zaznamenala vedoucí skupina Nova, která si jako celek pohoršila o 0,07 procentního bodu na hodnotu 34,39 procenta. Největší pokles vykázala Česká televize, která se propadla o 0,73 procentního bodu na souhrnný podíl 26,13 procenta. ČT 1 přitom po delší době mírně stoupala.

Top 10 všechny stanice (38. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden opět nejvíce rostla TV Barrandov. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšila o 0,40 procentního bodu na hodnotu 3,05 procenta. Shodný růst o 0,24 procentního bodu vykázaly i ČT 1 (na hodnotu 10,74 procenta) a Prima love (na podíl 3,36 procenta). Naopak největší pokles vykázala opět ČT Sport, jež se propadla o 1,03 procentního bodu na podíl 2,77 procenta a poté ostatní neměřené stanice, jejichž souhrnný podíl klesl o 0,31 procentního bodu na hodnotu 9,16 procenta. O 0,24 procentního bodu na podíl 2,38 procenta klesla i zpravodajská ČT 24.

Rovněž v souhrnných podílech celých televizních skupin minulý týden z „velké trojky“ stoupala pouze skupina Prima. Polepšila si dokonce víc než u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let. Její souhrnný celodenní podíl v kategorii 15 až 54 let vzrostl o 0,54 procentního bodu na hodnotu 23,09 procenta. Vedoucí skupina Nova zaznamenala mezitýdenní pokles o 0,12 procentního bodu na hodnotu 38,58 procenta, přičemž na poklesu se podepsal zejména hlavní kanál Novy (mírně klesala i Nova Cinema a Fanda). Česká televize se jako celek propadla o 0,63 procentního bodu na hodnotu 22,21 procenta.

Kanály – průměrné podíly (38. týden 2014)
Graf podílu kanálů (38. týden 2014)
Graf podílu skupin (38. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 38. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 38. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila Nova Cinema a TV Barrandov. Oba programy shodně rostly o 0,62 procentního bodu, Nova Cinema na podíl 4,78 procenta a TV Barrandov na hodnotu 4,42 procenta. Významný růst o 0,57 procentního bodu na podíl 1,62 procenta zaznamenala i Telka, a rostly i ČT 2 (o 0,54 procentního bodu na 4,35 procenta) a Smíchov (o 0,55 procentního bodu na 1,78 procenta). Naopak největší meziroční propad zaznamenala ČT 1, která se rekordně propadla o 2,41 procentního bodu na hodnotu 13,34 procenta. Výrazně klesal i hlavní kanál Novy (o 0,98 procentního bodu na 24,76 procenta) a Prima Cool (o 0,92 procentního bodu na 3,42 procenta).

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně polepšila pouze vedoucí skupina Nova. Její podíl vzrostl o 1,87 procentního bodu na hodnotu 34,39 procenta, přičemž kromě hlavního kanálu všechny stanice této skupiny výrazně stoupaly. Mírný pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 0,30 procentního bodu na hodnotu 23,00 procenta (kromě Primy Cool velmi nepatrně klesala i Prima Zoom). Významnější pokles zaznamenala Česká televize, která se propadla o 1,28 procentního bodu na hodnotu 26,13 procenta. Kromě ČT 1 k tomu přispěla i zpravodajská ČT 24.

Lupa tip MF temata2

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšil Smíchov. Jeho podíl vzrostl o 0,98 procentního bodu na hodnotu 2,93 procenta. Významně meziročně rostl také dětský kanál Déčko, a to o 0,87 procentního bodu na 2,33 procenta, a Nova Cinema (o 0,78 procentního bodu na podíl 6,03 procenta). Opačný extrém vykázala ČT 1, která se meziročně propadla o 1,41 procentního bodu na podíl 10,74 procenta, ale také hlavní kanál Novy (pokles o 1,09 procentního bodu na 26,65 procenta) a Prima Cool (o 0,96 procentního bodu na 5,32 procenta).

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně viditelně polepšila pouze skupina Nova. Podíl jejích pěti volně šířených kanálů vzrostl o 1,05 procentního bodu na hodnotu 38,58 procenta, k čemuž přispěly zejména tematické stanice Nova Cinema a Smíchov. Velmi mírný nárůst o 0,04 procentního bodu na hodnotu 22,21 procenta zaznamenala také Česká televize, které pomohly zejména dva nejmladší kanály ČT :D a ČT art. Jako jediná se meziročně propadla skupina Prima, a to o 0,59 procentního bodu na hodnotu 23,09 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.