Skokanem minulého týdne byla televize Nova, nejvíc klesala sportovní ČT 4

25. 9. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
UVNITŘ GRAF A TABULKA Nárůstu se minulý týden dočkala i Nova Cinema, takže celá skupina Nova vykázala největší růst ze všech tří velkých televizních společností

Největším nárůstem průměrného celodenního podílu na dospělém publiku se mohla minulý týden pochlubit televize Nova. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,74 procentního bodu na hodnotu 25,91 procenta. Zároveň byla jedinou televizí, která překonala hranici 20 procent. Naopak největší pokles vykázal sportovní kanál ČT 4, který si pohoršil o 1,01 procentního bodu na podíl 2,78 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní monitorovací zprávy Asociace televizních organizací (ATO), zadavatele elektronického měření televizní sledovanosti v Česku.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Z plnoformátových televizí si minulý týden polepšily naprosto všechny, podíl výrazněji stoupnul i filmovému kanálu Nova Cinema (o 0,59 procentního bodu na hodnotu 4,34 procenta). Nad hranici šesti procent se dostala zpravodajská ČT 24, což se letos stalo teprve počtvrté. Stala se tak čtvrtou nejsledovanější televizní stanicí v zemi. Těsně nad čtyři procenta se vyhoupla Prima Cool a ČT 2, naopak těsně pod pěti procenty a až na pozici pětky na trhu zůstala TV Barrandov.

K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne byla ČT 4, nejvíc klesala Prima family. Nova se držela

CIF25_SE_terc

Z pohledu televizních skupin minulý týden v kumulovaném průměrném celodenním podílu na dospělém publiku vyhrála Nova Group s hodnotou 30,25 procenta (oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,33 procentního bodu) nad Českou televizí s podílem 29,21 procenta (pokles o 1,40 procentního bodu) a Primou Group s 25,25 procenty (nárůst o 0,16 procentního bodu). V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let dosáhla Nova Group podílu 34,68 procenta, Prima Group 24,94 procenta a Česká televize 23,23 procenta.


Autor: ATO – Mediaresearch

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

V meziročním srovnání s 38. týdnem loňského roku si nejvíc polepšila zpravodajská ČT 24. Její podíl vzrostl o 1,50 procentního bodu z loňských 4,58 procenta na letošních 6,08 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala už tradičně televize Nova, která si pohoršila o 3,66 procentního bodu (z loňských 29,57 procenta na letošních 25,91 procenta). O poznání horší výsledek než loni na podzim měla i Prima family, která si pohoršila o 1,39 procentního bodu (z loňských 20,25 procenta na letošních 18,86 procenta).

Průměrné celodenní podíly televizí za 38. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,30 + 0,02 + 0,79
ČT 2 4,05 – 0,19 + 0,49
ČT 4 2,78 - 1,01 + 0,50
ČT 24 6,08 – 0,22 + 1,50
Nova 25,91 + 0,74 - 3,66
Nova Cinema 4,34 + 0,59 – 0,56
Prima family 18,86 + 0,30 – 1,39
Prima Cool 4,01 + 0,08 + 0,55
Prima love 2,38 – 0,22 + 0,79
TV Barrandov 4,94 + 0,07 + 0,13
Atmedia 2,02 – 0,14 + 0,20
ostatní TV 8,33 – 0,02 + 0,56

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).