Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne ČT 1, posilovala hlavně u mladých od 15 do 54 let

5. 11. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKA – České televizi se daří omlazovat publikum Jedničky, meziročně nejvíc stoupal hlavní kanál Novy. Naopak Prima pokračuje v drtivém propadu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 43. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Výrazné omlazování publika zažívá hlavní program České televize. Daří se mu ale také v širší cílové skupině diváků starších 15 let, v níž si minulý týden oproti tomu předminulému polepšil nejvíc ze všech českých televizí. ČT 1 stoupla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku o 1,53 procentního bodu na hodnotu 16,51 procenta, což je nejvíc od začátku podzimní sezóny. Naopak zpravodajská ČT 24 zaznamenala největší odliv diváků, a i když se díky povolební situaci držela nad dlouhodobým průměrem, ve srovnání s volebním týdnem její podíl klesl o 1,77 procentního bodu na hodnotu 6,11 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

V porovnání tří největších televizní skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si nejlépe vedla Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 32,42 procenta publika, což bylo o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Rostla také Česká televize na druhé pozici. Minulý týden dosáhla kumulovaného podílu 29,48 procenta a o čtyři setiny procentního bodu si tak polepšila oproti volebnímu týdnu, kdy jí výrazně pomohla zpravodajská ČT 24. Jako jediná pak klesala skupina Prima na pozici trojky trhu. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 0,60 procentního bodu na hodnotu 21,84 procenta.

Top 10 všechny stanice (44. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí Nova, minulý týden nejvíc posilovala ČT 1. Růst to byl opravdu zajímavý, Jednička si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,03 procentního bodu na podíl 13,19 procenta. Pro srovnání: nejsilnější televizní stanice v této cílové skupině, hlavní kanál Novy, vykázal mezitýdenní růst mnohem menší: posílil o 0,69 procentního bodu na hodnotu 26,92 procenta. Největší pokles zaznamenala stejně jako u širší cílové skupiny všech dospělých nad 15 let zpravodajská ČT 24. Pohoršila si o 1,90 procentního bodu na hodnotu 3,66 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 24 díky volbám skokanem minulého týdne, nejvíc se propadal hlavní kanál Novy

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe dařilo Nově, která olovila 36,78 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si tak polepšila o 0,26 procentního bodu. Obdobný nárůst, o 0,24 procentního bodu na hodnotu 24,14 procenta, zaznamenala i Česká televize, která se tak ve výrazněji komerční cílové skupině udržela na pozici dvojky na trhu. Naopak dlouhodobá dvojka trhu, skupina Prima, zůstala stejně jako předminulý týden na třetí pozici s kumulovaným podílem 22,05 procenta, který pro ni znamenal pokles o 0,46 procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (44. týden 2013)
Graf podílu kanálů (44. týden 2013)
Graf podílu skupin (44. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 44. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 44. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl stoupnul o 1,01 procentního bodu na hodnotu 24,71 procenta. Ještě výraznější růst zaznamenaly televizní stanice zastupované agenturou Atmedia, které si v sourhnném podílu meziročně polepšily o 1,82 procentního bodu na podíl 3,68 procenta. Naopak největší pokles potkal opět hlavní kanál Primy, který si z dlouhodobého hlediska pohoršil o něco více, než je v meziročním srovnání s loňským podzimem obvyklé: o 6,76 procentního bodu na hodnotu 14,17 procenta.

Prima meziročně klesala i v souhrnném celodenním podílu za všechny své televizní kanály. Oproti 44. týdnu 2012 si pohoršila o 5,18 procentního bodu a hodnotu 21,84 procenta, a to i přes to, že loni ještě neprovozovala svůj čtvrtý kanál, dokumentární Primu Zoom. Mírný meziroční pokles potkal i Českou televizi, které stejně jako Primě nepomohl ani start dvou nových kanálů. Meziročně klesla o sedm setin procentního bodu na hodnotu 29,48 procenta. Meziroční růst tak z velkých skupin zaznamenala pouze Nova, která si polepšila o 3,22 procentního bodu na hodnotu 32,42 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na publiku meziročně nejvíce polepšil hlavní kanál Novy (o 1,15 procentního bodu na hodnotu 26,92 procenta), v těsném závěsu jej ale následovala ČT 1, která stoupla o 1,01 procentního bodu na podíl 13,19 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenal opět hlavní kanál Primy, který se propadnul o 6,79 procentního bodu na hodnotu 11,96 procenta. Na úkor „velké“ Primy stoupaly především ČT 1, Nova a její tematické kanály, ale také menší nové televizní stanice, které vznikly v průběhu posledního roku.

V meziročním srovnání výkonů tří největších televizních skupin u divácké kategorie 15 až 54 let si nejlépe vedla Nova, které se podařilo souhrnný celodenní podíl všech jejích kanálů zvýšit o 3,70 procentního bodu na hodnotu 36,78 procenta. Rostla také Česká televize, a to o 0,84 procentního bodu na podíl 24,14 procenta. Propad zaznamenala pouze skupina Prima, která si pohoršila o 5,59 procentního bodu na podíl 22,05 procenta. Opět jí nepomohl ani vznik dokumentárního kanálu Prima Zoom, který loni touto dobou ještě neexistoval.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).