Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne Prima family, Fanda napoprvé dosáhl podílu 1,03 %

9. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA Podíly hlavních hráčů na trhu se v prvním říjnovém týdnu nijak zásadně nezměnily. Nejvíc klesala televize Nova.

Nějvětší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku dosáhla minulý týden Prima family. Oproti poslednímu zářijovému týdnu si polepšila o 0,18 procentního bodu na hodnotu 19,06 procenta. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní program Novy, který si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršil o 0,38 procentního bodu na hodnotu 25,43 procenta, ale s přehledem zůstal nejsledovanější českou televizí. Vyplývá to z pravidelného týdenního reportu Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Nova byla také jedinou televizí, která v týdenním podílu na dospělém publiku překročila hranici 20 procent. Vůbec poprvé se v týdenním reportu objevila data za Fandu, pátý kanál Novy zaměřený na muže. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku dosáhnul hodnoty 1,03 procenta, což je ve srovnání s prvním daty tematických kanálů České televize a Primy po uvolnění jejich dat z peoplemetrů mírně nadprůměrný výsledek. Více se Fandovi dařilo u mladších diváků od 15 do 54 let, na které Nova programově cílí – v této cílové skupině dosáhnul týdenního podílu 1,29 procenta.

K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne TV Barrandov, nejvíc klesaly programy ČT 2 a ČT 4

Z pohledu tří hlavních televizních skupin a jejich sourhnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která dosáhla hodnoty 30,91 procenta. To je o 0,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Druhá skončila Česká televize se souhrnným podílem 28,04 procenta, jen o dvě setiny procentního bodu lepším než v posledním zářijovém týdnu. Třetí byla Prima Group, jejíž souhrnný podíl 25,59 procenta byl o 0,16 procentního bodu horší než minule.

Cloud23

V meziročním srovnání s 40. týdnem loňského roku si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, které průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 1,32 procentního bodu z loňských 4,40 procenta na letošních 5,72 procenta. Naopak nejvíce klesala televize Nova, která si pohoršila o 2,09 procentního bodu (z loňských 27,52 na letošních 25,43 procenta). Meziroční pokles Novy se ale postupně zmírňuje, není tak dramatický jako na jaře a v létě.

Průměrné celodenní podíly televizí za 40. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,57 + 0,05 + 0,55
ČT 2 3,56 + 0,01 + 0,10
ČT 4 2,19 – 0,03 – 1,48
ČT 24 5,72 – 0,01 + 1,32
Nova 25,43 - 0,38 - 2,09
Nova Cinema 4,45 + 0,10 – 0,59
Fanda 1,03 – neměřen – – neměřen –
Prima family 19,06 + 0,18 – 0,73
Prima Cool 4,03 – 0,20 + 0,49
Prima love 2,50 – 0,14 + 0,90
TV Barrandov 5,21 – 0,30 + 0,35
Atmedia
ostatní TV

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).