Nějvětší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku dosáhla minulý týden Prima family. Oproti poslednímu zářijovému týdnu si polepšila o 0,18 procentního bodu na hodnotu 19,06 procenta. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní program Novy, který si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršil o 0,38 procentního bodu na hodnotu 25,43 procenta, ale s přehledem zůstal nejsledovanější českou televizí. Vyplývá to z pravidelného týdenního reportu Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Nova byla také jedinou televizí, která v týdenním podílu na dospělém publiku překročila hranici 20 procent. Vůbec poprvé se v týdenním reportu objevila data za Fandu, pátý kanál Novy zaměřený na muže. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku dosáhnul hodnoty 1,03 procenta, což je ve srovnání s prvním daty tematických kanálů České televize a Primy po uvolnění jejich dat z peoplemetrů mírně nadprůměrný výsledek. Více se Fandovi dařilo u mladších diváků od 15 do 54 let, na které Nova programově cílí – v této cílové skupině dosáhnul týdenního podílu 1,29 procenta.
K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne TV Barrandov, nejvíc klesaly programy ČT 2 a ČT 4
Z pohledu tří hlavních televizních skupin a jejich sourhnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která dosáhla hodnoty 30,91 procenta. To je o 0,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Druhá skončila Česká televize se souhrnným podílem 28,04 procenta, jen o dvě setiny procentního bodu lepším než v posledním zářijovém týdnu. Třetí byla Prima Group, jejíž souhrnný podíl 25,59 procenta byl o 0,16 procentního bodu horší než minule.
V meziročním srovnání s 40. týdnem loňského roku si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, které průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 1,32 procentního bodu z loňských 4,40 procenta na letošních 5,72 procenta. Naopak nejvíce klesala televize Nova, která si pohoršila o 2,09 procentního bodu (z loňských 27,52 na letošních 25,43 procenta). Meziroční pokles Novy se ale postupně zmírňuje, není tak dramatický jako na jaře a v létě.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,57 | + 0,05 | + 0,55 |
ČT 2 | 3,56 | + 0,01 | + 0,10 |
ČT 4 | 2,19 | – 0,03 | – 1,48 |
ČT 24 | 5,72 | – 0,01 | + 1,32 |
Nova | 25,43 | - 0,38 | - 2,09 |
Nova Cinema | 4,45 | + 0,10 | – 0,59 |
Fanda | 1,03 | – neměřen – | – neměřen – |
Prima family | 19,06 | + 0,18 | – 0,73 |
Prima Cool | 4,03 | – 0,20 | + 0,49 |
Prima love | 2,50 | – 0,14 | + 0,90 |
TV Barrandov | 5,21 | – 0,30 | + 0,35 |
Atmedia | |||
ostatní TV |
Zdroj: ATO – Mediaresearch