Hlavní navigace

Šlágr TV byla vyřazena z peoplemetrů. Porušila pravidla měření

Jan Potůček

AKTUALIZOVÁNO 19:35 – Televize vyzývala, ať se jí hlásí diváci, kteří mají doma peoplemetr. „Takové jednání ohrožuje objektivitu a nestrannost televizního měření,“ konstatuje ATO.

Doba čtení: 1 minuta

Vyřazení z elektronického měření televizní sledovanosti se dočkala lidová Šlágr TV. Během dneška totiž začala prostřednictvím obrazovky vyzývat diváky, kteří jsou zapojeni do peoplemetrového panelu, aby se jí hlásili a slibovala jim za to věcné odměny v podobě CD a DVD. Tím však Šlágr TV porušila vnitřní pravidla Asociace televizních organizací (ATO), která měřeným televizím zapovídají jakkoli komunikovat s domácnostmi zařazenými do peoplemetrového panelu. Členové ATO, mezi které patří i Česká televize, Prima nebo Óčko, proto žádali vyřazení Šlágr TV z měření, kterému bylo vyhověno.

MIF18 tip v článku témata2

Šlágr TV ale nebyla přímo členem ATO, data sledovanosti získávala zprostředkovaně přes agenturu Atmedia, která ji zastupuje při prodeji reklamních časů. ATO zároveň úterní data sledovanosti za Šlágr TV připočte do balíku „ostatních“ neměřených stanic. To však bude pro Atmedia zásadní problém, protože Šlágr TV tvoří třetinu až polovinu souhrnného podílu všech tří desítek televizí, které zastupuje a nechává měřit jejich sledovanost. Členové ATO byli nuceni přistoupit  k tomuto nepopulárnímu kroku z důvodu narušení metodických pravidel platných  pro elektronické měření ze strany stanice Šlágr TV, uvedla asistentka ATO Daniela Keltová.

Majitel Šlágru Karel Peterka dnes ráno ve vysílání této televize řekl, že je překvapen snižujícím se podílem Šlágr TV za poslední dny a týdny. Televize, která obvykle oslovovala za celý den okolo dvou procent dospělého publika staršího 15 let, se dostávala na hodnoty 1,3 až 0,9 procenta. Zmínil také případ, kdy seniorka, která sleduje Šlágr TV a je zařazena do peoplemetrového panelu, urgovala poruchu na peoplemetru, přičemž k opravě došlo s velkou časovou prodlevou. Z toho Peterka vyvodil, že měření ATO je vůči Šlágr TV neobjektivní.

Našli jste v článku chybu?