Hlavní navigace

Sledovanost Novy poslední prázdninový týden výrazně poskočila

4. 9. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
4. 9. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Nova se podařilo poslední srpnový týden, po ukončení Letních olympijských her v Pekingu, vyšponovat týdenní sledovanost téměř na hodnoty, kterých dosahovala před letními prázdninami. V uplynulém týdnu ji po celý den v průměru sledovalo 36,84 procenta diváků straších patnácti let, což je o 6,36 procentního bodu více než v předchozím týdnu.

GRAF: Podíly českých televizí na trhu za 35. týden 2008 (PDF, 23kB)

V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin zájem o Novu ještě stoupal a přehoupnul se přes psychologickou hranici čtyřiceti procent. Z diváků, kteří trávili večery u televize, dávalo Nově přednost v průměru 40,18 procenta. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které pro Asociaci televizních organizací zpracovala společnost Mediaresearch.

Po olympiádě stoupala sledovanost všech čtyř hlavních televizních kanálů. Prima si v celodenních číslech polepšila z 19,07 na 19,80 procenta, což je druhý nejlepší výsledek za letošní rok. Nepodařilo se jí ale v průměrném denním podílu na trhu porazit ČT 1 jako v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase pak Primu sledovalo v průměru 20,06 procenta diváků starších patnácti let, co zrovna trávili čas u televize.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

První program České televize si poslední srpnový týden polepšil v celodenním průměrném podílu na trhu u dospělých diváků o 1,59 procentního bodu na rovných 20 procent. V hlavním vysílacím čase zájem o ČT 1 ještě mírně vzrostl na 21,42 procenta. Raketově ale klesal podíl programu ČT 2, který předchozí dva týdny nabízel přenosy z olympiády. Minulý týden jeho průměrný celodenní podíl spadnul z 15,61 na 6,85 procenta, tedy na méně než polovinu. Během prime time sklouznul až na 4,90 procenta.

Klesal rovněž zájem o digitální kanál ČT 4 Sport, také v souvislosti s ukončením Letních olympijských her v Pekingu. V celodenním podílu na trhu tento program dosáhl 0,96 procenta, což je o 0,47 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V prime time podíl ČT 4 Sport nepatrně stoupnul na 0,97 procenta, ale v porovnání s předchozím týdnem také klesl. Zpravodajská ČT 24 si naopak polepšila. V celodenních číslech z 1,38 na 1,43 procenta, v hlavním vysílacím čase ale její podíl na divácích klesl na 1,13 procenta.

BRAND24

Relativně vysokou sledovanost, alespoň v porovnání s dosavadními výsledky, si minulý týden udržel filmový kanál Nova Cinema. Po celý den ho v průměru sledovalo 0,50 procenta diváků starších patnácti let, co zrovna trávili čas u televize. To je o o jednu setinu procentního bodu více než v třetím srpnovém týdnu. Během prime time tento podíl mírně klesl na 0,48 procenta.

Menší kabelové a satelitní televize, obsažené v balíku „ostatní televize“, minulý týden dosáhly průměrného celodenního podílu na publiku 13,58 procenta, což je o 0,47 procentního bodu více než v předchozím týdnu. V prime time pak jejich podíl klesl na 10,86 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).