Největší tuzemský slevový portál Slevomat.cz dnes zveřejnil vybrané hospodářské výsledky za loňský rok. Firma na českém trhu meziročně zvýšila obrat meziročně o 73 procent na 758 milionů korun.
Mateřská společnost Slevomat Group, která provozuje slevové servery také na Slovensku, v Maďarsku, Bulharsku a v pobaltských státech zaznamenala obrat ve výši 2,35 miliardy korun. V roce 2011 přitom skupina dosáhla obratu 1,5 miliardy korun. Údaje o provozním zisku firma tají. Podle zakladatele Slevomatu Tomáše Čupra, ale skončilo hospodaření společnosti v kladných číslech.
Průměrná hodnota objednávky vzrostla meziročně z 616 na 720 korun. Počet registrovaných uživatelů překročil 1,3 milionu. Vzrostl počet transakcí, které zaplatili zákazníci platební kartou. Ještě v roce 2011 bylo zaplaceno platební kartou pouze 37,5 % všech transakcí, o rok později bylo tímto způsobem uhrazeno 45,5 % voucherů,
uvedl Peter Irikovský, výkonný ředitel Slevomatu.
Letos se Slevomat chce zaměřit hlavně na oblast prodeje zboží. V loňském roce ho prodal za 227 milionů korun.
Z pohledu obratu jsou kategorie služeb, cestování a zboží vyrovnané. Rok 2012 ukázal, že Slevomat není závislý pouze na službách. Jeho budoucnost vidím především v nabídce zboží. Zákazníci již nenakupují služby bezhlavě, ale především u restaurací a kosmetických procedur si více vybírají. V loňském roce jsme proto přizpůsobili nabídku tak, aby vyhovovala poptávce – nové salóny, nové procedury, zážitkové restaurace. To ovšem neznamená, že by zájem o služby upadal,
uvedl Tomáš Čupr.
Loni firma investovala do vybudování vlastního skladu, letos rozšíří sortiment o kategorie Home and Decor a Kosmetika a drogerie. Současně se zaměří na rozvoj logistických služeb. Podle Čupra Slevomat plánuje nabídnout doručení zboží ještě v ten samý den, kdy si ho zákazník zakoupí. Poplatek by měl být ve stejné výši jako je nyní u standardního doručení.
Od pondělí umožňuje Slevomat zákazníkům za vouchery či zboží platit prostřednictvím mobilního telefonu přes aplikaci MasterCard Mobile. Aktualizací projdou v průběhu roku mobilní aplikace Slevomatu, které nabídnou uživatelům interaktivní mapu, na níž zákazník uvidí všechny dostupné slevové akce v okolí místa, kde se právě nachází.
Tomáš Čupr na tiskové konferenci oznámil, že Slevomat se plánuje v roce 2013 dostat mezi pět největších tuzemských e-shopů z hlediska výše obratu.
Zdroj: tisková zpráva a tisková konference