Slováci ztišili reklamu, Češi si na hlučnost jen stěžují

1. 2. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
1. 2. 2007

Na Slovensku televize počínaje dnešním dnem už nemůžou využívat hlasitější reklamu. Stejně jako v České republice, i na Slovensku bylo dosud běžnou praxí vysílat televizní reklamy se silnějším zvukovým doprovodem, než jaký měl původní pořad. Vloni přijatá novela zákona o vysílání a retransmisi ale médiím trik na získání pozornosti zatrhla a za porušení hrozí stanicím pokuta až pět milionu slovenských korun (čtyři miliony Kč). Ustanovení dnes vstoupilo v platnost. Hlučnější podle něj nemůže být ani teleshopping, sponzorský vzkaz nebo reklamní znělka.

MM Influenceři

Novelu zákona prosadila minulý rok poslankyně vládní koalice Zdenka Kramplová, podporu našla ale i u opozice. Kritické bylo jen slovenské Ministerstvo kultury, to však přijetí nezabránilo.

V České republice může nadále reklama masírovat silnějším zvukem pozornost televizních diváků. Předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Václav Žák sice na hlučnost komerčních sdělení dostává od lidí stížnosti, jeho úřad ale kvůli chybějící zákonné opoře nemůže situaci změnit. Stížnosti dostáváme zejména od starších lidí, ale protože nemáme žádné zákonné oprávnění zasahovat, tak žadatelům pouze zdvořile odpovídáme, řekl včera Žák ČTK. Předseda RRTV chce proto v budoucnu alespoň pravidelně informovat české Ministerstvo kultury, kolik televizních diváků a rozhlasových posluchačů si na zesílenou reklamu stěžuje. Žák doufá, že by ministerstvo tyto připomínky mohlo zapracovat do legislativy.

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).