Hlavní navigace

Slovenské televize Joj a TA 3 si „prohodily“ majitele

16. 1. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
16. 1. 2007

Zajímavý obchod oznámili majitelé slovenských televizních stanic Joj a TA 3. Dosavadní vlastník zpravodajského kanálu TA 3, finanční skupina J and T Media Enterprises, odkoupila stoprocentní podíl v plnoformátové televizi Joj, zatímco její majitel, společnost Grafobal Group, převzal od J and T stoprocentní podíl v televizi TA 3. Informace se objevila na internetových stránkách televize Joj.

Slovenská média doposud spekulovala o tom, že obě televize kontroluje majitel Grafobalu Ivan Kmotrík. Ten se do televizního byznysu dostal v roce 2002, když prostřednictvím Grafobalu získal od televize Nova poloviční podíl v televizi Joj. Koncem roku 2004, kdy do Novy vstoupila mediální skupina CME, které patří nejsledovanější slovenská televize Markíza, navýšil Grafobal svůj podíl v Jojce na devadesát procent a později odkoupil i posledních deset procent, aby CME neměla podíly ve dvou vzájemně konkurenčních stanicích.

Kmotrík měl stát i za skupováním podílů původních majitelů a zakladatelů zpravodajského kanálu TA 3. Oficiálně ji ale v roce 2005 převzala finanční skupina J and T, která financuje také projekt české zpravodajské digitální televize Z 1. Právě Z 1 může nynějším odchodem J and T ze sesterské zpravodajské televize na Slovensku tratit, protože pro začátek vysílání počítala s přebíráním části pro gramu od TA 3. Na druhou stranu, Joj jako dvojka slovenského televizního trhu je mnohem atraktivnějším médiem než TA 3, která dosahuje průměrného podílu na trhu okolo dvou procent.

Televize Joj si vybudovala pevné postavení na slovenském mediálním trhu a ukazuje se jako velmi dobře nastartovaný projekt. Chceme přinést další impulsy, které by jí měly přinést zvýšení dynamiky rozvoje a vybudovat silný mediální dům. Žijeme v mediální době, hodnota médií stále roste a proto je tato oblast strategicky zajímavá, vysvětluje vstup finanční skupiny do televize Joj Peter Korbička, majitel společnosti J and T Media Eterprises.

Zástupci Grafobalu odchod z televize Joj příliš nevysvětlují. Vybudováním televize Joj prakticky od základů jsme udělali kus práce, na který jsme hrdí. Získané zkušenosti chceme zúročit v projektu televize TA 3. Naším záměrem je posilnění pozice této zpravodajské televize na mediálním trhu, cituje oficiální tisková zpráva Pavla Horvátha z Grafobalu. Posilování pozice TA 3 ale nebude lehké, protože zpravodajské televize nikde na světě nedosahují vyšších průměrných podílů na trhu než tento program.

BRAND24

Zakladatel skupiny J and T Ivan Jakabovič je přesto přesvědčen, že televize TA 3 je „velmi perspektivním projektem“ a předvídá jí další růst významu. Prodej televize skupině Grafobal Group je ale součástí transakce, vysvětluje Jakabovič. Finančníci získali nejen plnou kontrolu nad licencovanou společností televize Joj, firmou Mac TV, ale také společnostmi Mag Media (prodává reklamní čas na Jojce) a Slovenská produkční, která pro Joj vyrábí program. Podmínky smlouvy nebudou zveřejněny, oznámily obě strany.

Zpravodajský server Mediálne.sk upozornil, že skupina J and T měla s Grafobalem vazby od konce roku 2004, tedy od doby, kdy Grafobal vstoupil do televize Joj a J and T do televize TA 3: Koncem listopadu 2004 se podle obchodního rejstříku zřídilo na obchodní podíl Grafobalu ve společnosti Mac TV záložní právo ve prospěch J and T Banky. Výměna majitelů obou televizí ještě není jistá, transakce podléhá souhlasu slovenské Rady pro vysílání a retransmisi a antimonopolní­ho úřadu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).