Opožděnou sledovanost televizních pořadů prostřednictvím funkce Time Shift začne od února příštího roku měřit realizátor peoplemetrového průzkumu sledovanosti televizí na Slovensku, společnost PMT. První zkušební měření proběhlo už začátkem letošního října, data však ukazují, že službu zatím využívá minimum diváků.
Podle tajemníka PMT Vladimíra Fatiky, který vystoupil na dnešním workshopu Asociace televizních organizací (ATO) a společnosti Mediaresearch v Praze, dojde od 1. února 2010 k několika změnám v panelu domácností, podle něhož se na Slovensku měří televizní sledovanost. Počet měřených domácností stoupne z dnešních 800 na 1 200 a kromě funkce Time Shift bude PMT měřit i sledovanost televizí na internetu.
K TÉMATU: Televize chtějí měřit domácnosti i při opožděném sledování
Na měření opožděné sledovanosti přes funkci Time Shift je připravena i česká ATO. V tuto chvíli jsme technicky vybaveni a čekáme na chvíli, kdy se ukáže, že je tento jev natolik rozšířený, že se ho vyplatí měřit,
prohlásila Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva společnosti Mediaresearch, která pro ATO zajišťuje realizaci elektronického měření sledovanosti českých televizí.
Podle marketingové a PR ředitelky Mediaresearch Ireny Wintrové by ale ATO muselo vyřešit otázku, za jak dlouhé období by se měla data o sledovanosti přes funkci Time Shift zaznamenávat. Vedle živé sledovanosti bychom dodatečně dopočítávali i opožděnou sledovanost, takže denní data by byla po nějaké době doplněna ještě o data získaná z opožděné sledovanosti,
uvedla Wintrová.
Slovenská PMT zatím uvažuje o tom, že by k denním údajům o živé sledovanosti přičítala data za opožděnou sledovanost pořadů, které si divák přehrál v následujících třech dnech. Zvýšili bychom tak počet GRP (bodů, podle kterých se určuje cena televizní reklamy, pozn. red.) dodávaných televizemi inzerentům,
vysvětlil Fatika. Rozhodnutí, za kolik dní se bude přičítat opožděná sledovanost přes Time Shift, ale záleží na samotných televizích.