Hlavní navigace

Služby Microsoftu hojně zneužívané při šíření spamu

27. 11. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Microsoft se umístil na nelichotivém pátém místě mezi poskytovateli služeb nejčastěji využívaných (resp. zneužívaných) k šíření nevyžádaných reklamních e-mailů, tedy spamu. Žebříček sestavuje mezinárodní nezisková organizace Spamhaus Project. Microsoft reagoval prohlášením, že v rámci rodiny Windows Live poskytuje řadu bezplatných služeb, čímž se spammerům otevírá širší pole působnosti. Mluvčí firmy samozřejmě připomněl, že spamování je v rozporu s podmínkami pro využívání služeb Windows Live a…

Microsoft se umístil na nelichotivém pátém místě mezi poskytovateli služeb nejčastěji využívaných (resp. zneužívaných) k šíření nevyžádaných reklamních e-mailů, tedy spamu. Žebříček sestavuje mezinárodní nezisková organizace Spamhaus Project. Microsoft reagoval prohlášením, že v rámci rodiny Windows Live poskytuje řadu bezplatných služeb, čímž se spammerům otevírá širší pole působnosti. Mluvčí firmy samozřejmě připomněl, že spamování je v rozporu s podmínkami pro využívání služeb Windows Live a spammerské účty jsou mazány.

MMF24

V čele podobného nelichotivého žebříčku se před časem umístil také konkurenční Google. Jeho služba Blogger.com byla označena za největšího hostera záškodnických webů. Google se pokusil o čistku mezi hostovanými blogy, ale zablokoval tím i regulérní blogy a zejména blogující firmy to značně rozčílilo.

Microsoft i Google samozřejmě mají své postupy proti spammerům i bezpečnostní prvky, ale ty evidentně nedostačují. Nicméně i zástupci Facebooku přiznali, že technická obrana není stoprocentní a proto spoléhají, že třeba soudem přiznaná vysoká náhrada škody za zneužití služby při spamování bude fungovat jako preventivní opatření. Uvidíme … (CNET News)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).