Hlavní navigace

Šmírování je obchodním modelem Internetu a Snowden je PR nástrojem

21. 4. 2014
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: Isifa
Google slábne ve vyhledávání, univerzální metrikou je engagement, bude web pouze přes https? Facebook končí a nekončí a Dropbox byl na nákupech. Co přinesl uplynulý #tyden?

Na Business Insideru se ptají na dost podstatnou věc: What If Google Is Actually *Weak* In Search? Je to zajímavá otázka a článek je nezvykle dlouhý a probírá řadu zajímavých věcí. Hlavně to, že Google už ve vyhledávání nemá tak silnou pozici jako dříve.

Edward Snowden se stal PR nástrojem Vladimira Putina. Na Twitteru to někteří lidé spojují s termínem „užitečný idiot“ a něco na tom bude. Viz Snowden Makes Stunning Appearance On Putin TV Interview In Apparent PR Stunt či Edward Snowden: Putin’s straight man

A jeden hodně povedený kousek na začátek:

Pod 7 Modern Age SEO Myths se s chutí podepíšu. Ale „SEO mágové“ si bohužel většinu tam  uvedených věcí nedají vymluvit. Hlavně proto, že jim to pomáhá v ohlupování a manipulování zákazníků.

TELEgraficky

Google koupil Titan Aerospace ■ Linkedin 300 milionů účtů (nikoliv uživatelů) ■ RIP Ouya ■ RIP Cinch ■ Pandora opět pod palbou žalob ■ Apache OpenOffice a 100 milionů stažení British Pathé na YouTube

HARDWARE

Čtvrtletní finanční výsledky IBM jsou na pětiletém minimu a důvodem je špatný prodej hardwaru. Viz IBM's quarterly revenue sinks to 5-year low as hardware sales fall

Pro dnešní děti je walkman něco zcela nepochopitelného. A skoro už neuchopitelného:

Finsix chce přes Kickstarter získat peníze na uvedení revolučního (ale hlavně opravdu malého) zdroje pro notebooky (a mobily a tak vůbec). Viz Finsix launches a Kickstarter for its revolutionary (and tiny) laptop charger

WEBDESIGN, INTERNET

Matt Cutts řeší SEO mýty. Co ale rozhodně neřeší, je, kolik mýtů sám přivedl k životu:

Blogy jsou médii a také významnými zdroji zpráv a komentářů veřejností. Říká to americký odvolácí soud, v Česku samozřejmě nic takového neřešíme. Viz Appeals court says blogs are not only media, they’re an important source of news and public commentary

Dobrá zpráva, Google Trends bude obohaceno o posílání upozornění e-mailem (něco podobného jako Google Alerts, pokud je používáte). Zapsat se bude možné k Hot Searches pro jakoukoliv zemi a pro žebříček z USA.

Search Engine Journal řeší, jak algoritmy Google ovlivňují procesy marketingu. Čtěte v SEO 101: How Google Algorithm Changes Are Impacting #Marketing Processes

SOFTWARE

Scroogled, nebo ne-Scroogled: Microsoft ustupuje. Office v podobě Office Online aplikací míří do Google Chrome Web Store. Viz Microsoft concedes Chromebooks are work-worthy

Cortana od Microsoftu bude mít schopnosti jako Google Now. Viz Microsoft is giving Cortana Google Now-like powers

MARKETING A KOMUNIKACE

We are drowning in data about readers and attention, but which metrics really matter? You won’t like the answer si všímá klasického problému. Máme k dispozici záplavu dat, ale netušíme, která metrika skutečně dává smysl.

78 % hledání lokálních informací na mobilním telefonu vede k nákupu, který v 73 % proběhne v obchodě. Viz Majority of Local Searches on a Mobile Phone End With an In-Store Purchase

A všichni se budeme zapojovat až do samého vyčerpání. Tedy, lépe řečeno, engagement (zapojení) je nově univerzální metrikou hodící se na všechno. Nahrazuje pageviews (umřely před lety) a unikátní uživatele (asi umírají). Viz Engagement Metrics Replace Pageviews, Uniques

Google sejmul další síť pro Guest Blogging – PostJoint. Zajímavé může být i The Future of Guest Blogging (No, it’s Not Dead, Despite What Matt says) kde právě PostJoint vysvětlujej Mattu Cuttsovi, že to vlastně dělá špatně. To ještě nebyli penalizováni.

Facebook a Linkedin jsou v USA nejlépe hodnocenými nástroji pro marketéry. Twitter je třetí, Google+ hledejte až za YouTube. Čemuž se nelze moc divit, tohle je jedna z věcí, kterou Google stále nezvládá.

Definice zobrazení reklamy je podle IAB taková, že je alespoň její polovina  vidět po dobu jedné sekundy. Trochu zábavná definice, ale samozřejmě je to pořád lepší než současná praxe. Ta běžně spočívá v zobrazování inzerátů, aniž by je vůbec někdo viděl. A přesto se zobrazení počítá a platí. Viz IAB: ad is ‚viewable‘ if half of it is seen for one second

Duckface podle iDnes. Kachní pysk a smrtelný

Duckface podle iDnes. Kachní pysk a smrtelný

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

CAPTCHA jsou prý jenom divadlo, Google je dokáže číst strojově v 99 % případech. A dělá si z nás stejně legraci, to jestli jsme stroje či lidé rozpoznává jinak. Viz This Is Security Theater: Google Can Crack 99% Of All CAPTCHA Codes

Protest proti Condoleezze Riceové v představenstvu Dropboxu nabírá na obrátkách. www.drop-dropbox.com/surveillance.html. A na Lupě ke „kauze“ vyšel komentář #DropDropbox aneb jak vyštvat manažera kvůli odlišnému názoru.

Heartbleed se dá využít pro obejití dvoufaktorové autentizace, to asi vskutku nebude dobré. Viz Attackers Exploit Heartbleed Flaw to Bypass Two-factor Authentication, Hijack User Sessions: Mandiant

Na Wired se zamýšlejí nad tím, že je možná vhodný moment předělat Internet z čistě textového na důsledně šifrovaný. Možná. Viz It’s Time to Encrypt the Entire Internet

Bruce Schneier říká, že se šmírování stalo obchodním modelem Internetu. Něco na tom bude, protože dnes prakticky každá zdarma dostupná služba funguje právě díky tomu, že může využívat či prodávat data o svých uživatelích. Viz Surveillance is the Business Model of the Internet: Bruce Schneier

Linkedin redesignoval. Od nepřehlednému k nepřehlednějšímu.

Linkedin redesignoval. Od nepřehledného k nepřehlednějšímu.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

This Is the End of Facebook as We Know It říká Wired. Koncem Facebooku tak, jak ho známe, má být oddělení Messengeru. Pozornost věnovaná tomuto kroku je zvláštní, včetně velmi rozdílných přístupů. Podle některých Facebook nutí uživatele k instalaci Messengeru. Což o to, myšlenka zajímavá, ale není to spíše tak, že ten, kdo nebude chtít mít zprávy (IM) na Facebooku, bude mít – aspoň na mobilu – konečně klid?

Čtrnáctiletá dívka byla policií zadržena poté, co na Twitteru v legraci varovala American Airlines, že je členka al-Káidy a chystá teroristický útok. Kam až tohle asi dojde? Bude nakonec třeba i vydána do USA (nápověda – nebude, potrápili ji a pustili)? Viz 14-year-old girl arrested over ‚joke‘ terror threat to airline on Twitter

Instagramu se zachtělo využít @kathleen, a tak ho sebral původní uživatelce a dal vlastní zaměstnankyni. Viz Instagram Reassigned Inactive “Kathleen” Username To An Employee But Will Give It Back

Má selfie Ellen de Generes z Oskarů hodnotu miliardy dolarů? Was Ellen's Oscar selfie REALLY worth a billion to Samsung? si to zjevně nemyslí. A nabízí nějaká zajímavá čísla – 3,5 milionu retweetů, 32,8 milionu zobrazení za prvních 24 hodin, 45 milionů odkazů v Google. Kde je tedy problém? Není tam vidět Samsung.

MOBILNÍ APLIKACE

Na mobilní telefonech prý chtějí lidé různé věci a proto Facebook ze své mobilní aplikace odstraňuje chat a bude ho mít jako Messenger bokem. Viz Can Facebook Innovate? A Conversation With Mark Zuckerberg

Jedna ze tří aplikací pro Android mimo Google Play obsahuje škodlivý kód. To nepřekvapí. Viz One in three Android apps on non-Google stores are malicious, study finds

STARTUPY A EKONOMIKA

Dropbox koupil Loom, aby službu obratem zruší. Poněkud zvláštní je, že uživatele „převede na Carousel“. Viz Dropbox Acquires Cloud Photos Startup Loom, Service To Be Shut Down As Users Transferred To Carousel

A aby toho nebylo málo, koupil  Dropbox také Hackpad. Což už zní trochu lépe než předchozí koupě a zrušení Loom.com. Kolaborativní editace (což je Hackpad) je něco, čím Google Docs  Dropbox výrazně předstihuje. Ten je na druhou stranu výrazně lepší jako cloudové úložiště i nástroj na synchronizaci.

INFOGRAFIKA

The Rise Of Vine [INFOGRAPHIC] si všímá video aplikace od Twitteru.

Can Social Media Help You Find A Job? [INFOGRAPHIC] aneb mohou vám sociální sítě najít práci?

Máte v oblibě Hru o trůny? Tak se vám bude líbit mapa světa, ve kterém se vše odehrává. Viz Stanford researchers map the world of Game of Thrones

BRAND24

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv, v drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).