Jsou to již více než tři roky, co se neznámý útočník naboural do sítě společnosti Sony a získal osobní informace o uživatelích služeb PlayStation Network a Qriocity. Firma přiznala, že osobní data klientů měla uložená v nešifrované podobě. V nepovolaných rukou v dubnu 2011 skončily informace o bydlišti, e-mailových adresách či přihlašovací údaje milionů uživatelů. Zástupci Sony navíc nedokázali vyloučit, že se útočník dostal i k údajům o platebních kartách, byť v šifrované podobě.
Firma v reakci na únik službu PlayStation Network (PSN) na několik týdnů vypnula a veřejně se svým zákazníkům omluvila. Jako odškodnění jim nabídla možnost bezplatně si stáhnout některé starší hry pro konzoli PlayStation. Mnoha uživatelům se ale takové odškodnění zdálo nedostatečné, a Sony tak záhy čelilo desítkám hromadných žalob. O tom, jak vážná situace byla, svědčí i pozdější rozhodnutí firmy změnit podmínky užívání (PSN). Po jejich schválení se uživatel automaticky zříká práva na hromadnou žalobu (platné pouze tam, kde to legislativa připouští).
Některé žaloby soudy smetly ze stolu jako nedůvodné, jiné se stále řeší. Firma by už ale pochopitelně chtěla tuto kauzu jednou provždy uzavřít. Souhlasila proto s nabídkou nespokojených zákazníků na mimosoudní dohodu. Ta opět předpokládá plnění ve formě her a dalšího obsahu zdarma až do hodnoty 15 milionů dolarů (306 milionů Kč). Uživatelé, kteří prokážou zneužití svých osobních údajů, budou moci čerpat odškodnění až do výše 2500 dolarů (51 tisíc Kč). Pokud dohodu schválí soudce, mohou zažádat o odškodnění majitelé PSN účtu, kteří se neúčastnili první vlny odškodnění, kterou Sony nabídlo v rámci omluvy už v roce 2011.
Připomeňme, že Sony za nedostatečnou ochranu dat dostalo od britských úřadů pokutu 250 tisíc liber (8,7 milionů Kč).
Zdroj: Engadget