Sony PlayStation Network mění Pravidla užívání v reakci na problémy s napadením PSN hackery. Pokud je podepíšete, zříkáte se práva na hromadnou žalobu (tzv. Class Action suit) kdykoliv v budoucnu. Pokud byste snad někdy v budoucnu chtěli Sony žalovat, tak jedině v individuální žalobě. Což, z čistě praktických důvodů, je něco, kde jste zcela bez šance.
ANY DISPUTE RESOLUTION PROCEEDINGS, WHETHER IN ARBITRATION OR COURT, WILL BE CONDUCTED ONLY ON AN INDIVIDUAL BASIS AND NOT IN A CLASS OR REPRESENTATIVE ACTION OR AS A NAMED OR UNNAMED MEMBER IN A CLASS, CONSOLIDATED, REPRESENTATIVE OR PRIVATE ATTORNEY GENERAL LEGAL ACTION, UNLESS BOTH YOU AND THE SONY ENTITY WITH WHICH YOU HAVE A DISPUTE SPECIFICALLY AGREE TO DO SO IN WRITING FOLLOWING INITIATION OF THE ARBITRATION. THIS PROVISION DOES NOT PRECLUDE YOUR PARTICIPATION AS A MEMBER IN A
CLASS ACTION FILED ON OR BEFORE AUGUST 20, 2011.
Paradoxní na nové verzi Pravidel je i to, že pokud nesouhlasíte se zřeknutím se práva využití hromadné žaloby, musíte tak učinit písemně – ale opravdu písemně, žádné digitální způsoby nepřipadají v úvahu. Sony musíte tuto skutečnost oznámit na papíře a doručit klasickou poštou. Případné odmítnutí musíte poslat do 30 dní, nebo zřeknutí se přijmout.
Hromadná žaloba je problematická záležitost pro firmy, ty v ní mají podstatně těžší pozici, než když se musí právní oddělení vypořádat s ojedinělým žalujícím. V případě ojedinělých žalob není příliš velká naděje na úspěch, v případě hromadných žalob ano. Není příliš divu, že Sony chce možnosti hromadných žalob omezit – po řadě selhání v oblasti bezpečnosti a hacku PlayStation Network (s následným dlouhotrvajícím výpadkem) se objevilo až 55 takovýchto žalob.