Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) oznámilo, že Telefónica O2 po jeho intervenci změní jeden ze svých kritizovaných postupů. Řeč je o smlouvách na 24 měsíců. Přestože byl ve smlouvě uveden počet měsíců 24, ve skutečnosti byla doba závazku díky kombinaci podmínek O2 delší. Spotřebitel tak fakticky musel za služby O2 platit po dobu minimálně 25 až 26 měsíců,
uvádí SOS, na které se obrátila nespokojená klientka dominantního telekomunikačního operátora.
Předmětná praxe byla podle názoru SOS nekalou obchodní praktikou ve smyslu § 5 zákona o ochraně spotřebitele, jelikož Telefónica O2 uváděla údaj, který mohl uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užíván,
píše dále SOS ve své tiskové zprávě. Telefónica O2 předmětné ustanovení ze svých všeobecných podmínek nakonec vypustila.
Nedávno se řešily podobné problémy související se smlouvami na dobu určitou. Český telekomunikační úřad dospěl k závěru, že operátoři nemají po dědicích vymáhat smluvní pokuty za ukončení smlouvy dříve uzavřené již nežijící osobou. O tom jsme vás už informovali.