Dle GSM Association se začíná rozmáhat SMS spam a je potřeba se mu včas postavit na odpor. Ve Spojených státech nebo Velké Británii se aktuálně nevyžádaná reklama na SMS zprávách podílí zhruba deseti procenty, ale v některých asijských zemích už jde o 20 procent a takový podíl měl před deseti lety i spam v elektronické poště. Dnes představuje více než 90 procent z veškeré e-mailové korespondence a určitě by nebylo milé, kdyby se podobně vyvíjela i situace s krátkými textovými zprávami na mobilních telefonech. Spammerům v tomto případě nahrávají klesající náklady na odeslanou zprávu – díky různým balíčkům s volnými zprávami a speciálním tarifům.
Právě ve srovnání s e-mailem výrazně vyšší náklady byly dosud hlavní brzdou rozmachu SMS spamu. Mobilní operátoři nemohou o své vlastní vůli provádět plošné filtrování spamu, protože by tím dle GSM Association porušovali vlastní obchodní podmínky: odesílatel za zprávu zaplatil, takže by měla být doručena. Cestou je tedy odstřihovat spammery, kterým se prokáže zneužívání služeb a nabídek mobilních operátorů. Ve Francii již zákazníci mohou operátorům přes speciální číslo reportovat spammery. Francouzský operátor SFR nyní bude spolupracovat se společnostmi AT&T a Korea Telecom při odhalování spammerů. Lehce pozitivní zprávou je, že alespoň rozmach chytrých mobilů už dává uživatelům širší možnosti filtrování SMS spamu přímo v mobilu, než tomu bylo před lety. (NetworkWorld.com)