Spam nejvíce obtěžuje uživatele v Maďarsku, alespoň dle červnových dat

7. 7. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zemí s největším podílem nevyžádané reklamy v e-mailové korespondenci je Maďarsko. Uvádí to červnové vydání zprávy MessageLabs Intelligence Report od společnosti Symantec. V šestém měsíci letošního roku totiž byl v Maďarsku zaznamenán nárůst podílu spamu na 94,8 procenta. Zemí, kde spam představuje v průměru více jak devět z deseti e-mailů, je však více. Za červen jde například o Nizozemsko (90,2 procenta), Německo (90,7 procenta), Dánsko (92,1 procenta), Hongkong (91,0 procenta) nebo Čínu (91…

Zemí s největším podílem nevyžádané reklamy v e-mailové korespondenci je Maďarsko. Uvádí to červnové vydání zprávy MessageLabs Intelligence Report od společnosti Symantec. V šestém měsíci letošního roku totiž byl v Maďarsku zaznamenán nárůst podílu spamu na 94,8 procenta. Zemí, kde spam představuje v průměru více jak devět z deseti e-mailů, je však více. Za červen jde například o Nizozemsko (90,2 procenta), Německo (90,7 procenta), Dánsko (92,1 procenta), Hongkong (91,0 procenta) nebo Čínu (91,2 procenta). Největší boom dle očekávání v uplynulých týdnech zažíval spam týkající se nějakým způsobem fotbalového mistrovství světa.

Symantec odhaduje, že tento typ spamu představoval v červnu až čtvrtinu z veškeré nevyžádané pošty. Kromě nechtěné reklamy se na vlně zájmu o fotbalový svátek svezly i malwarové útoky. Symantec zaznamenal útok, kdy vedoucím pracovníkům a manažerům v brazilských společnostech doputoval e-mailem malware, přičemž sociální inženýrství sázelo právě na tématiku MS 2010 v JAR. Cílem útoků bylo narušit podnikové systémy a získat přístup k informacím z firem chemického průmyslu nebo finančního sektoru. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).